Scutellaria galericulata

À prupositu di Wikipedia
Scutellaria galericulata
Scutellaria galericulata
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Lamiales
Famiglia Lamiaceae
Generu Scutellaria
Nome binuminale
Scutellaria galericulata
Carl Linnaeus, 1753J

Scutellaria galericulata hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Lamiaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Scutellaria galericulata hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Lamiaceae. Si distingue da i so piccioli ritti, pudendu aghjunghje un'altezza da 30 à 80 centimi. E so casce sò opposte, ovale è dentate, incù una tessitura appena piluta. I fiori di Scutellaria galericulata sò di culore turchinu o viulettu, ragruppati in gaspe dense in cima à i piccioli. Ogni fiore pussede un labbru superiore cuncava è una labbru inferiore più larga, furmendu una spezia d'elmu caratteristicu.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Scutellaria galericulata hè originariu d'Europa è d'Asia timperata. Omu a trova per u più in e zone umite tale i paduli, e sponde di e/di i corsi d'acqua/corsu d'acqua è e pratuline umite. Hè ancu prisente in certe rigione d'America suprana, induv'ella hè stata introdutta.

Scutellaria galericulata hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Scutellaria galericulata hè una pianta acquatica o meza acquatica chì cresce in ambienti umiti. Hè bè adatta à 'ssi ambienti grazia à e so radiche chì li permettenu di coglie l'acqua è i nutrimenti necessarii. A pianta fiurisce di regula da ghjunghju à sittembre, attirendu l'insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle. I granelli di Scutellaria galericulata sò spergugliati da u ventu o l'acqua, prupiziendu cusì a so prupagazione in nuvelli ambienti.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Scutellaria galericulata appartene à u generu Scutellaria, chì ragruppa circa 300 spezie di piante erbacee. U so nome scentificu cumplettu hè Scutellaria galericulata L. L'epitetu specificu galericulata face riferimentu à a forma d'elmu di i fiori. Esistenu dinù sinonimi per 'ssa spezia, tali Scutellaria epilobiifolia, Scutellaria galericulata var. epilobiifolia è Scutellaria galericulata var. pubescens.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Scutellaria galericulata hè cunsiderata cum'è una spezia di preoccupazione minore sient'è l'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). Bench'ella possi esse minacciata in certe rigione per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale, hè dinù largamente sparta è cumuna in numerose parte di a so area di ripartizione. Eppuru, hè impurtante di surviglià è di prisirvà e zone umite induve 'ssa pianta si trova, chì ghjocanu un rollu cruciale in l'equilibriu eculogicu è aggrondanu numerose altre spezie vegetale è animale.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]