Scleranthus annuus

À prupositu di Wikipedia
Scleranthus annuus
Scleranthus annuus
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Caryophyllales
Famiglia Caryophyllaceae
Generu Scleranthus
Nome binuminale
Scleranthus annuus
Carl Linnaeus, 1753

Scleranthus annuus hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Caryophyllaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Scleranthus annuus hè una pianta erbacea annuale appartinendu à a famiglia di e Caryophyllaceae. Si caratterizeghja da a so piccula taglia, aghjunghjendu di regula trà 5 è 15 centimi d'altura. I so piccioli sò smilzi è ramificati, furmendu un toppu densu di foglie è di fiori. E casce sò lineare, opposte è di culore verde chjaru. I fiori sò chjuchi, bianchi o verdicci, ragruppati in infiuriscenze cumpatte.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Scleranthus annuus hè originariu d'Europa, ma s'hè largamente sparta in altre rigione di u mondu, in particulare in America suprana, in Australia è in Nova Zelanda. Cresce per u più in e pratuline, i prati, i terreni abbandunati è i bordi di stradoni. 'Ssa pianta hè cunsiderata cum'è una gattiva erba in certi lochi per causa di a so capacità à diffonde si prestu è à fà cuncurrenza à e spezie indigene.

Scleranthus annuus hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Scleranthus annuus hè una pianta annuale, ciò chì significheghja ch'è ella cumpletta u so ciculu di vita in una sola staghjone di crescita. Fiurisce di regula da maghju à sittembre, pruducendu picculi granelli chì sò spergugliati da u ventu. 'Ssa pianta hè adattata à e terre povere è belle assiccate, è pò tullerà cundizione di sicchina. Si riproduce per u più in via sessuata, ma pò ancu prupagà si per via di frammintazione di i so piccioli.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Scleranthus annuus hè u nome scentificu accittatu di 'ssa pianta. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Scleranthus annuus var. annuus, Scleranthus annuus subsp. annuus, Scleranthus annuus var. polycarpos, Scleranthus annuus subsp. polycarpos. 'Ssi sinonimi facenu riferimentu à variazione di a pianta chì sò state identificate à u filu di u tempu.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Scleranthus annuus ùn hè micca cunsiderata cum'è una spezia minacciata. À l'incuntrariu, hè à spessu cunsiderata cum'è una gattiva erba invadente in certe rigione. Eppuru, hè impurtante di nutà ch'è a cunsirvazione di a biodiversità hè un inghjocu magiore, è a prisirvazione di e spezie indigene hè essenziale per mantene l'equilibriu di l'ecusistemi. Hè dunque ricumandatu di surviglià è di cuntrullà a prupagazione di Scleranthus annuus in e zone induv'ella hè cunsiderata cum'è una gattiva erba.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]