Satyrium w-album

À prupositu di Wikipedia
Satyrium w-album
Satyrium w-album
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordini Lepidoptera
Famiglia Lycaenidae
Genaru Satyrium
Nomu binuminali
Satyrium w-album
Pieter Cramer, 1775, 1851

Satyrium w-album hè una spezia di sbarrabattula chì faci parti di a famiglia di i Lycaenidae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Satyrium w-album hè un sbarabattula di taglia media appartinendu à a famiglia di i Lycaenidae. L'ali di 'ssa spezia misurani à l'incirca 2 à 3 centimi di largura. I masci è i femini prisentani i diffarenzi di culurazioni. I masci t'ani ali supiriori di culori brunu scuru incù una marca à forma di W bianca annantu à a faccia infiriori, da induva u so nomu latinu. L'ali infiriori sò di culori brunu chjaru incù i tacchi neri. I femini, inquantu ad eddi, t'ani l'ali supiriori di culori brunu chjaru incù tacchi neri è marchi bianchi. L'ali infiriori sò di culori brunu chjaru incù tacchi neri è una linia submarghjinali arancina.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Satyrium w-album hè prisenti in parechji righjoni d'Auropa, in particulari in Francia, in Alimagna, in iSpagna, in Italia è in Grandi Brittagna. Si pò ancu truvà lu in Asia, in particulari in Turchia è in Russia. 'Ssa spezia prifirisci l'ambienti buscosi, i pratulini è i giardini.

Satyrium w-album hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

L'adulti di Satyrium w-album bulani di regula da maghju à aostu. Si cibani di u nettaru di i fiora, in particulari i fiora di trifogliulu, di cardu è di buddleia. I femini diponini i so ova annantu à i casci di i pianti ospiti, tali a luserna è u trifogliulu. I bruchi si nutriscini dopu di i fogli di 'ssi pianti. A crisalidi inverna è a mitamurfosi hà locu di branu siguenti.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Satyrium w-album faci parti genaru Satyrium, chì cumprendi parechji altri spezii di sbarabattuli. Certi sinonimi di Satyrium w-album sò Lycaena w-album è Plebejus w-album.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Satyrium w-album hè cunsidaratu com'è una spezia di sbarabattula rilativamenti cumuna è ùn hè micca attualmenti minacciatu. Eppuri, a distruzzioni di u so ambienti naturali, in particulari a disfuristazioni è l'urbanisazioni criscenti, pò avè un impattu negativu annantu à a so pupulazioni. Hè dunqua impurtanti di prisirvà l'ambienti apprupriati pà assicurà a sopravvivenza di 'ssa spezia.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Farfalle diurne è Zygene di Corsica, Corti: Edizione di l'Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]