Salsola kali

À prupositu di Wikipedia
Salsola kali
Salsola kali
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Caryophyllales
Famiglia Amaranthaceae
Genaru Salsola
Nomu binuminali
Salsola kali
Carl Linnaeus, 1753

Salsola kali hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di l'Amaranthaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Salsola kali hè una pianta arbacea appartinendu à a famiglia di l'Amaranthaceae. Hè urighjinaria di i righjoni custieri d'Auropa, d'Asia è d'Africa subrana. 'Ssa pianta vivaci pò aghjunghja un'altezza da 30 à 150 cm. I so piccioli sò eretti, ramificati è cuparti di casci liniari di culori verdi grisgicciu. I fiora sò chjuchi, virdicci è ragruppati in spighi densi à l'estremità di i piccioli. I frutti sò capsuli cuntinendu picculi graneddi neri.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Salsola kali hè una spezia mori sparta in i righjoni custieri di u mondu sanu. Omu a trova in particulari in Auropa, da u mari Tarraniu à u mari di u Nordu, è ancu in Asia, da Mediu Urienti à l'Urienti Stremu. Hè ancu prisenti in Africa subrana è in certi righjoni d'America subrana. 'Ssa pianta hà a capacità d'adattà si à diffarenti tipi di terri, cumpresu i terri salini, ciò chì li parmetti di culunizà faciuli i zoni custieri.

Salsola kali hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Salsola kali hè una pianta alofita, ciò chì significheghja ch'edda hè capaci à tullarà i cuncintramentu elevati di sali in a terra. Pussedi l'adattamenti fisiulogichi chì li parmettini di sopravviva in ambienti salini, tali radichi fondi pà coglia l'acqua in prufundità è casci spessi pà riducia a perdita d'acqua in evapurazioni. 'Ssa pianta si ripraduci par u più par via di graneddi, chì sò spargugliati da u ventu. Pò ancu diffonda si par via di calaturi, ciò chì cuntribuisci à a so capacità di culunisazioni rapita.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Salsola kali hè u nomu scentificu accittatu pà 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altri noma, tali Salsola tragus, Salsola ruthenica o ancu Salsola australis. 'Ssi noma sò cunsidarati com'è sinonimi di Salsola kali è sò stati usati in u passatu par disignà pupulazioni spicifichi di 'ssa pianta.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Salsola kali hè cunsidarata com'è una spezia invadenti in numarosi righjoni di u mondu. A so adattamentu à i terri salini li parmetti di fà cuncurrenza à i spezii indigeni è di culunizà prestu di nuveddi ambienti. 'Ssa pianta pò ancu caghjunà prublemi in i zoni agriculi riducendu a pruduttività di i culturi. Par via di cunsiquenza, i misuri di cuntrollu sò à spessu missi in piazza pà limità a so prupagazioni. Quissa pò inchjuda l'usu d'arbicidii, a gistioni di l'ambienti è a sinsibilisazioni di u publicu riguardu à l'impatti di 'ssa spezia invadenti.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]