Salix cinerea

À prupositu di Wikipedia
Salix cinerea
Salix cinerea
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Malpighiales
Famiglia Salicaceae
Genaru Salix
Nomu binuminali
Salix cinerea
Carl Linnaeus, 1753

Salix cinerea hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Salicaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Salix cinerea, cumunamenti chjamatu u saliciu cinnarinu, hè una spezia d'arbustu appartinendu à a famiglia di i Salicaceae. Si distingui da u so portu cispugliosu è i so rami grisgi chì li dani u so nomu. I casci di 'ssa pianta sò di forma lanceulata, incù un culori verdi arghjintinu annantu à a faccia supiriori è una tinta più chjara annantu à a faccia infiriori. I fiora, inquantu ad eddi, sò chjuchi è ragruppati in tramuli.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

U saliciu cinnarinu hè urighjinariu d'Auropa è d'Asia uccidentali. Omu u trova par u più in i righjoni timparati, in particulari in i zoni umiti tali i paduli, i spondi di i corsi d'acqua è i turbieri. Hè ancu prisenti in certi righjoni d'America subrana ind'eddu hè stata intraduttu.

U saliciu cinnarinu hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

U saliciu cinnarinu hè una pianta dioica, ciò chì significheghja ch'eddi esistini individui masci è individui femini. L'impullinazioni hè assicurata da u ventu, è i graneddi sò spargugliati da l'acqua. 'Ssa spezia hà una crescita rapita è pò aghjunghja un'altezza da 5 à 10 metri. Pussedi un sistemu di radichi stesu chì li parmetti d'adattà si à i terri umiti.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

U saliciu cinnarinu hè ancu cunnisciutu sottu à u nomu scentificu Salix cinerea. Esisti eppuri sinonimi pà disignà 'ssa spezia, tali Salix oleifolia, Salix rosmarinifolia è Salix incana.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

U saliciu cinnarinu hè una spezia rilativamenti cumuna è ùn hè micca cunsidaratu com'è essendu in priculu. Eppuri, a distruzzioni di u so ambienti naturali, in particulari par causa di l'urbanisazioni è di l'agricultura intinsiva, pò custituiscia una minaccia par a so sopravvivenza. I misuri di cunsirvazioni, tali a prutizzioni di i zoni umiti è a sinsibilisazioni di u publicu à l'impurtanza di 'ssa spezia, sò nicissarii pà prisirvà u saliciu cinnarinu è u so ecusistema.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]