Salix babylonica

À prupositu di Wikipedia
U saliciu piinghjenti
Salix babylonica
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Malpighiales
Famiglia Salicaceae
Genaru Salix
Nomu binuminali
Salix babylonica
Carl Linnaeus, 1753

U saliciu piinghjenti (Salix babylonica) hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Salicaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

U saliciu piinghjenti hè un arburi scascianti appartinendu à a famiglia di i Salicaceae. Si distingui da u so prufilu eleganti è graziosu, incù i rami penciuli chì li dani un'apparenza di pienti. I casci sò longhi è stretti, di culori verdi annantu à u sopra è più pallidi in sottu. I fiora, di piccula taglia, sò ragruppati in tramuli pindenti è appariscini di branu innanzi à l'apparsa di i casci. I frutti sò picculi capsuli cuntinendu numarosi graneddi.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

U saliciu piinghjenti hè urighjinariu di China, ind'eddu cresci naturalamenti u longu di i vadini è corsi d'acqua. Hè stata intraduttu in numarosi righjoni di u mondu par causa di a so biddezza urnamintali. Oghji, omu u trova in numarosi paesi, in particulari in Auropa, in America subrana è in Australia. Si hè bè adattu à diffarenti tipi di terri, ma prifirisci i zoni umiti.

Salix babylonica hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

U saliciu piinghjenti hè un arburi à crescita rapita chì pò aghjunghja un'altezza da 15 à 25 metri. Hè capaci à ripraducia si à tempu par via di graneddi è par via di calaturi. I tramuli masci è femini si sviloppani annantu à arburi spiccati, ma i fiora sò inamacati da u ventu. I graneddi sò lebbii è poni essa spargugliati annantu à longhi distanzi. U saliciu piinghjenti hè ancu capaci à righjinirà si à parta da frammenti di rami chì cascani in acqua, ciò chì li parmetti di culunizà nuveddi zoni.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

U nomu scentificu di Salix babylonicaSalix babylonica. Hè ancu statu cunnisciutu sottu à altri noma, tali Salix pendula o Salix babylonica var. pendula. 'Ssi noma sò cunsidarati com'è sinonimi di Salix babylonica.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

U saliciu piinghjenti hè largamenti cultivatu com'è arburi d'urnamentu in numarosi paesi. Eppuri, in u so ambienti naturali, pò essa minacciatu da a digradazioni di i zoni umiti è a distruzzioni di u so ambienti. I misuri di cunsirvazioni sò nicissarii par prisirvà 'ssa spezia emblematica. Sforzi sò ancu svolti pà cuntrullà a so prupagazioni in certi righjoni ind'eddu hè cunsidaratu com'è una spezia invadenti.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]