Sabal bermudana

À prupositu di Wikipedia
Sabal bermudana
Sabal bermudana
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Arecales
Famiglia Arecaceae
Genaru Sabal
Nomu binuminali
Sabal bermudana
Liberty Hyde Baily, 1934

Sabal bermudana hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Arecaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Sabal bermudana hè una spezia di palmu urighjinariu di i Bermudi. Apparteni à a famiglia di l'Arecaceae ed hè cunnisciutu par a so taglia impunenti è u so prufilu maistosu. I casci di 'ssu palmu sò à forma di sparaventulu è poni misurà sinu à 3 metri di longu. Sò d'un verdi vivu è ani una tissitura dura. U fustu di Sabal bermudana hè ribustu è pò aghjunghja un'altezza di 15 metri. I fiora di 'ssa spezia sò chjuchi è bianchi, ragruppati in gaspi.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Sabal bermudana hè endemicu di i Bermudi, un arcipelagu situatu in l'uceanu Atlanticu. Omu u trova par u più in i zoni custieri è i furesti umiti di l'isula principali. Eppuri, par via di a disfuristazioni è di a prissioni asercitata da l'urbanisazioni, a pupulazioni di Sabal bermudana hà diminuitu di manera significativa à u filu di l'anni.

Sabal bermudana hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Sabal bermudana hè una spezia dioica, ciò chì significheghja ch'eddi esistini individui masci è individui femini. L'impullinazioni hè par u più assicurata da l'insetti, tali l'abbi è i sbarabattuli. I frutti di 'ssu palmu sò drupi di culori neru, cuntinendu un graneddu solu. Sò cunsumati da l'aceddi è i picculi mammiferi, chì cuntribuiscini cusì à a dispersioni di i graneddi.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Sabal bermudana hè ancu cunnisciutu sottu u nomu di Sabal palmetto var. bermudana. Hè statu discrittu par a prima volta da u butanistu americanu Liberty Hyde Baily in u 1934. Certi sinonimi di 'ssa spezia sò Sabal bermudana var. palmetto è Sabal bermudana var. bermudana.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Sabal bermudana hè attualmenti classificatu com'è una spezia in priculu criticu d'estinzioni da l'Unioni internaziunali pà a cunsirvazioni di a natura (UICN). A principali minaccia par 'ssa spezia hè a distruzzioni di u so ambienti naturali divuta à l'urbanisazioni è à l'espansioni agricula. Misuri di cunsirvazioni sò missi in piazza pà pruteghja i pupulazioni rimanenti di Sabal bermudana, in particulari a criazioni di riservi naturali è a sinsibilisazioni di u publicu à l'impurtanza di prisirvà 'ssa spezia unica.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]