Vai al contenuto

Rumex pulcher

À prupositu di Wikipedia
Rumex pulcher
Rumex pulcher
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Caryophyllales
Famiglia Polygonaceae
Generu Rumex
Nome binuminale
Rumex pulcher
Carl Linnaeus, 1753

Rumex pulcher hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Polygonaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Rumex pulcher hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Polygonaceae. Si distingue da e so foglie verde à forma di lancia, chì sò lisce è lampante. I piccioli di 'ssa pianta ponu aghjunghje un'altezza di 60 centimi. I fiori di Rumex pulcher sò chjuchi è ragruppati in gaspe dense di culore verde. 'Ssa pianta hè à spessu cultivata per a so attraenza ornamentale per causa di e so foglie elegante è di a so fiuritura discreta.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Rumex pulcher hè originariu d'Europa, induv'ellu hè largamente spartu. Omu u trova ancu in certe rigione d'Asia è d'America suprana. 'Ssa pianta priferisce e terre umite è ricche di nutrimenti, tali e pratuline, i paduli è i bordi di corsi d'acqua. Pò ancu adattà si à cundizione più asciutte, ma si sviloppa megliu in ambienti umiti.

Rumex pulcher hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Rumex pulcher hè una pianta vivace chì si riproduce per u più per via di granelli. A fiuritura hà locu da maghju à lugliu, è i granelli sò spergugliati da u ventu. 'Ssa pianta hà una crescita rapida è pò furmà culonie dense s'è e cundizione sò favurevule. Hè ancu capace à prupagà si per via di rizomi, ciò chì li permette di culunizà di nove zone prestu. Rumex pulcher hè una pianta resistente chì pò sopravvive in cundizione difficile, tale e terre povere in nutrimenti o e zone disturbate.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Rumex pulcher hè u nome scentificu accittatu di 'ssa pianta. Hè statu discrittu per a prima volta da u botanistu svedese Carl Linnaeus in 1753 in a so opera Species Plantarum. 'Ssa pianta hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Rumex elegans, Rumex longifolius è Rumex sanguineus var. pulcher.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Rumex pulcher ùn hè micca cunsideratu cum'è una spezia minacciata. Hè largamente sparta in a so area di ripartizione naturale è hè à spessu cultivata cum'è pianta ornamentale. Eppuru, a distruzzione di u so ambiente naturale per causa di l'urbanisazione è di l'agricultura intensiva pò custituisce una minaccia per certe pupulazione. Hè dunque impurtante di prisirvà e zone umite è e pratuline induve 'ssa pianta si trova cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]