Vai al contenuto

Rumex obtusifolius

À prupositu di Wikipedia
Rumex obtusifolius
Rumex obtusifolius
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Caryophyllales
Famiglia Polygonaceae
Generu Rumex
Nome binuminale
Rumex obtusifolius
Carl Linnaeus, 1753

Rumex obtusifolius hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Polygonaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Rumex obtusifolius, ancu cunnisciutu sottu u nome di pacenzia à casce ottuse, hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Polygonaceae. Si caratterizeghja da e so foglie larghe è attundate, misurendu di regula trà 5 è 15 centimi di longu. I piccioli di 'ssa pianta ponu aghjunghje un'altezza da 1 à 2 metri. I fiori di Rumex obtusifolius sò chjuchi è verdicci, ragruppati in gaspe dense.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Rumex obtusifolius hè originariu d'Europa, ma s'hè spartu in numerose rigione di u mondu. Omu u trova in particulare in America suprana, in Asia è in Australia. 'Ssa pianta hà una grande capacità d'adattamentu è pò culunizà sfarenti tipi d'ambienti, tali e pratuline, i campi cultivati, i bordi di stradoni è i terreni abbandunati.

Rumex obtusifolius hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Rumex obtusifolius hè una pianta vivace chì si riproduce per u più per via di granelli. A fiuritura hà locu da ghjunghju à sittembre, è i granelli sò spergugliati da u ventu. 'Ssa pianta hà una crescita rapida è pò furmà culonie dense, ciò chì li permette di fà cuncurrenza à altre spezie vegetale indigene. E casce di Rumex obtusifolius cuntenenu cumposti chimichi chì ponu esse tossichi per certi animali, ciò chì li cunferisce una certa prutezzione contru à l'animali erbivori.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Rumex obtusifolius hè u nome scentificu accittatu per 'ssa pianta. Esiste eppuru sinonimi chì sò stati usati in u passatu per designà 'ssa spezia, tali Rumex obtusifolius subsp. obtusifolius è Rumex obtusifolius var. obtusifolius.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Rumex obtusifolius hè cunsideratu cum'è una spezia invadente in numerose rigione di u mondu. A so capacità à diffonde si prestu è à culunizà sfarenti ambienti pò avè effetti negativi annantu à a biodiversità lucale. In certe rigione, misure di cuntrollu sò state messe in ballu per limità a so prupagazione, tale l'usu d'erbicidii o a sradichera manuale di e piante. Hè impurtante di surviglià è di gistisce e pupulazione di Rumex obtusifolius cù u fine di prisirvà l'ecusistemi lucali.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]