Vai al contenuto

Rubus idaeus

À prupositu di Wikipedia
Rubus idaeus
Rubus idaeus
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Rosales
Famiglia Rosaceae
Generu Rubus
Nome binuminale
Rubus idaeus
Carl Linnaeus, 1753

Rubus idaeus hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Rosaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Rubus idaeus hè una spezia di pianta à fiori appartinendu à a famiglia di e Rosaceae. Si tratta d'un arbustu vivace chì pò aghjunghje un'altezza da 1 à 2 metri. I so piccioli sò legnosi è zimbrunute, mentre ch'è e so foglie sò cumposte da trè à cinque fogliole dentate. I fiori di u framboisier sò bianche o rusulate, è si ragruppanu in gaspe.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

U framboisier hè originariu d'Europa è d'Asia, ma hè stata largamente cultivatu è naturalizatu in numerose rigione di u mondu. Omu u trova per u più in e rigione timperate, induv'ellu cresci in l'arici di e fureste, e chjarine è e pratuline.

Rubus idaeus hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

U framboisier hè una pianta vivace chì si riproduce per u più in via vegetativa, grazia à i so rizomi suttarranii chì emettenu di nove cresci. Fiurisce di veranu è produce /di i frutti manghjarecci d'istate. I rubi sò drupe cumposte da multiplici chjuche drupéoles, chì sò carnute è suchjose. I frutti sò ricche di vitamine è in antioxydants, ciò chì e/i rende assai apprizziati in l'alimentazione umana.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

U nome scentificu di u framboisier hè Rubus idaeus. Esiste parechji sinonimi per 'ssa spezia, in particulare Rubus strigosus, Rubus leucodermis è Rubus occidentalis. 'Ssi sinonimi sò stati imprudati in u passatu per designà sottuspezie o varietà specifiche di u framboisier.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

U framboisier hè una spezia largamente cultivata è apprizziata in numerosi paesi. A so cultura cummerciale cuntribuisce à a so cunsirvazione prisirvendu e varietà cultivate è evitendu a digradazione di u so ambiente naturale. Eppuru, certe pupulazione di framboisiers selvatiche/selvatichi ponu esse minacciate da a distruzzione di u so ambiente duvuta à l'urbanisazione è à l'agricultura intensiva. Hè dunque impurtante di prisirvà e zone naturale induve u framboisier cresce cù u fine di garantisce a sopravvivenza di 'ssa spezia.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]