Rosa micrantha

À prupositu di Wikipedia
Rosa micrantha
Rosa micrantha
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Rosales
Famiglia Rosaceae
Genaru Rosa
Nomu binuminali
Rosa micrantha
Carl Linnaeus, 1753

Rosa micrantha hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Rosaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Rosa micrantha hè una spezia di pianta à fiora appartinendu à a famiglia di i Rosaceae. Si caratterizeghja da i piccioli spinosi è casci cumposti, incù picculi fuglioli dintati. I fiora sò di regula di culori rusulinu pallidu, ma poni varià da biancu à rossu vivu. I frutti sò cinurrodi, picculi baghi rossi o arancini, ricchi di vitamina C.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Rosa micrantha hè urighjinaria d'Auropa, ind'edda hè largamenti sparta. Omu a trova par u più in i righjoni timparati, in particulari in Francia, in iSpagna, in Italia è in Alimagna. Cresci ancu in certi righjoni d'Asia, tali a Turchia è a Russia.

Rosa micrantha hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

'Ssa spezia di rosula cresci di regula in i pratulini, l'arici di furesti è i zoni muntosi. Priferi i terri beddi assiccati è assuliati. Rosa micrantha hè una pianta vivaci, chì fiurisci da maghju à lugliu. I fiora sò inamacati da l'insetti, tali l'abbi è i sbarabattuli. I cinurrodi sò cunsumati da l'aceddi è i picculi mammiferi, chì sparguglieghjani i graneddi.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Rosa micrantha hè ancu cunnisciuta sottu à u nomu scentificu di Rosa pimpinellifolia subsp. micrantha. Hè stata discritta par a prima volta da u butanistu svidesu Carl Linnaeus in u 1753. Sinonimi di 'ssa spezia cumprendini Rosa pimpinellifolia var. micrantha è Rosa spinosissima var. micrantha.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Rosa micrantha hè una spezia rilativamenti cumuna è ùn hè micca cunsidarata com'è essendu in priculu. Eppuri, certi pupulazioni lucali poni essa minacciati par causa di a distruzzioni di u so ambienti naturali. Hè dunqua impurtanti di prisirvà i pratulini è l'arici di furesti induva 'ssa spezia si trova. I misuri di cunsirvazioni, tali a prutizzioni di i zoni naturali è a sinsibilisazioni di u publicu, sò nicissarii par assicurà a sopravvivenza di Rosa micrantha è di u so ecusistema.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]