Romulea requienii

À prupositu di Wikipedia
Romulea requienii
Romulea requienii
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Asparagales
Famiglia Iridaceae
Genaru Romulea
Nomu binuminali
Romulea requienii
Filippo Parlatore, 1860

Romulea requienii hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di l'Iridaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Romulea requienii hè una spezia di pianta arbacea appartinendu à a famiglia di l'Iridaceae. Si distingui da i so fiora diddicati è culuriti, chì ni facini una pianta urnamintali prizzata in i giardini. I casci sò liniari è stretti, furmendu una rusetta à a basa di a pianta. I fiora, inquantu ad eddi, sò sulitarii è purtati da un picciolu finu è finu. Si caratterizeghjani da i so pitali stretti è pinzuti, à spessu di culori viulinu o rusulinu pallidu, incù i marchi più scuri à a basa.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Romulea requienii hè urighjinaria di u circondu mediterraniu, ind'edda hè largamenti sparta. Omu a trova in particulari in Francia, in Italia, in iSpagna, in Grecia è in Turchia. Prifirisci i terri beddi assiccati è assuliati, tali i pratulini secchi, i cuddini è i duni custieri.

Romulea requienii hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Romulea requienii hè una pianta vivaci chì fiurisci di branu. Si ripraduci par u più par via di bulbi suttarranii, chì li parmettini di sopravviva à i cundizioni climatichi difficiuli. L'impullinazioni hè assicurata da l'insetti, attratti da i culori vivi è u prufumu diddicatu di i fiora. I graneddi sò dopu dissiminati da u ventu o l'animali.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Romulea requienii hè ancu cunnisciuta sottu à u sinonimu Romulea bulbocodium var. requienii. Hè stata discritta par a prima volta da u butanistu francesu Jean-Baptiste de Lamarck in u 1791. U so nomu spicificu, requienii, rendi umaghju à u butanistu francesu Animu Requien, chì hà cuntribuitu à u studiu di a flora mediterrania.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Bench'è Romulea requienii ùn sii micca cunsidarata com'è una spezia minacciata, certi pupulazioni poni essa affittati da a distruzzioni di u so ambienti naturali divuta à l'urbanisazioni è à l'agricultura intinsiva. I misuri di cunsirvazioni, tali a prutizzioni di i zoni ind'edda hè prisenti è a sinsibilisazioni di u publicu à a so impurtanza eculogica, sò nicissarii pà prisirvà 'ssa spezia è a so diversità genetica.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]