Vai al contenuto

Ribes nigrum

À prupositu di Wikipedia
Ribes nigrum
Ribes nigrum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Saxifragales
Famiglia Grossulariaceae
Genaru Ribes
Nomu binuminali
Ribes nigrum
Carl Linnaeus, 1753

Ribes nigrum hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Grossulariaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Ribes nigrum hè una spezia di pianta à fiora appartinendu à a famiglia di i Grossulariaceae. Si tratta d'un arbustu cadenti, aghjunghjendu di regula un'altezza da 1 à 2 metri. I so casci sò alterni è d'un verdi scuru lampanti. I fiora, di culori verdi, sò chjuchi è ragruppati in gaspi pindenti. I frutti di Ribes nigrum sò baghi glubulosi, di culori neru à maturità, è sò mori apprizzati pà u so gustu acidulatu.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Ribes nigrum hè urighjinariu d'Europa subrana è d'Asia uccidentali. Hè largamenti cultivatu in numarosi paesi, in particulari in Francia, in Polonia, in Alimagna è in Russia. Cresci par u più in i righjoni timparati, ind'eddu prifirisci i terri ricchi di tarricci è beddi assiccati.

Ribes nigrum hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Ribes nigrum hè una pianta rustica chì pò risista à tampiraturi andendu sinu à -30 C. Fiurisci di branu, di regula trà aprili è maghju, è i frutti maturani à a fini di l'istati. L'impullinazioni hè par u più assicurata da l'insetti, tali l'abbi. I baghi di Ribes nigrum sò ricchi di vitamini C è E, è ancu in antiussidanti, ciò chì ni faci un fruttu beneficu pà a saluta.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

U nomu scentificu Ribes nigrum hè stata datu à 'ssa spezia da Carl von Linné in u 1753. Esistini dinò i sinonimi pà disignà 'ssa pianta, tali Ribes nigrum var. silvestra è Ribes nigrum var. chlorocarpum.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Ribes nigrum hè una pianta largamenti cultivata è a so cunsirvazioni ùn hè micca cunsidarata com'è una priaccupazioni maghjori. Eppuri, hè impurtanti di prisirvà l'ambienti naturali ind'eddu cresci à u statu salvaticu, cù u fini di mantena a diversità genetica di a spezia. Di più, a cultura di Ribes nigrum pò cuntribuiscia à a prisirvazioni di 'ssa pianta in quant'è cultura cummirciali, assicurendu a so prupagazioni è a so dispunibilità pà i generazioni futuri.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]