Vai al contenuto

Rhamnus cathartica

À prupositu di Wikipedia
Rhamnus cathartica
Rhamnus cathartica
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Rosales
Famiglia Rhamnaceae
Genaru Rhamnus
Nomu binuminali
Rhamnus cathartica
Carl Linnaeus, 1753

Rhamnus cathartica hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Rhamnaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Rhamnus cathartica hè un arbustu scascianti appartinendu à a famiglia di i Rhamnaceae. Pò aghjunghja un'altezza da 3 à 6 metri è prisenta una forma cispugliosa. I casci sò uvali, dintati è d'un verdi scuru lampanti. I fiora sò chjuchi, virdicci è ragruppati in gaspi. I frutti sò baghi neri, lampanti è tossichi.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Rhamnus cathartica hè urighjinariu d'Auropa è d'Asia uccidentali. Hè stata intraduttu in altri righjoni di u mondu, in particulari in America subrana, ind'eddu hè cunsidaratu com'è una spezia invadenti. Si sviluppa par u più in i zoni buscosi, l'arici di furesti è i pratulini.

Rhamnus cathartica hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Rhamnus cathartica hè una pianta dioica, ciò chì significheghja ch'eddu esisti individui masci è individui femini. L'impullinazioni hè assicurata da l'insetti. I baghi prudutti da i pianti femini sò tossichi par numarosi animali, ma sò cunsumati da certi aceddi chì sparguglieghjani i graneddi. I graneddi poni ancu essa dissiminati da l'acqua o u ventu.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Rhamnus cathartica hè u nomu scentificu accittatu par 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciutu sottu à i sinonimi siguenti : Frangula cathartica, Rhamnus frangula è Frangula alnus. 'Ssi noma sò stati apradati in u passatu, ma Rhamnus cathartica hè avali cunsidaratu com'è u nomu currettu.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Rhamnus cathartica hè cunsidaratu com'è una spezia invadenti in numarosi righjoni di u mondu, chì pò prestu culunizà l'ambienti naturali è suppiantà i spezii indigeni. Hè impurtanti di cuntrullà a so prupagazioni è di limità u so impattu annantu à l'ecusistemi lucali. In certi righjoni, i misuri di gistioni sò missi in campu pà eliminà i pupulazioni di Rhamnus cathartica è risturà l'ambienti naturali.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]