Vai al contenuto

Recurvirostra avosetta

À prupositu di Wikipedia
Recurvirostra avosetta
Recurvirostra avosetta
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Charadriiformes
Famiglia Recurvirostridae
Generu Recurvirostra
Nome binuminale
Recurvirostra avosetta
Carl Linnaeus, 1758

Recurvirostra avosetta hè una spezia di acellu chì face parte di a famiglia di i Recurvirostridae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Recurvirostra avosetta hè una spezia di crochju emblematica di e zone umite. U so piumaghju biancu immaculatu cuntrastendu incù u so bizzicu longu è incurvatu à l'insù li cunferisce un prufilu cunnuscitoghju. A testa è u collu di Recurvirostra avosetta sò nere, mentre ch'è e so ale inarbureghjanu una fascia nera trasversale. E so zampe longhe è fine sò di culore turchinu grisgiognu.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Recurvirostra avosetta si scontra annantu à i cuntinenti eurasiatichi è africani, per u più in e zone umite custiere è d'acqua dolce. A so area di ripartizione si stende da l'Europa occidentale à a China cintrale, passendu per l'Asia cintrale è l'Africa subsahariana. In Europa, omu a trova in a maiò parte di i paesi, eccituatu l'Islanda, l'Irlanda è a Grecia.

Recurvirostra avosetta hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Recurvirostra avosetta hè un acellu gregariu chì si cuncoglie in grande culonie à u mumentu di a staghjone di riproduzione. Nichja annantu à a terra, in a vicinanza di e zone umite, custruiscendu un nidu rudimentale custituitu da picculi rami è di vegetali. A femina dipone di regula 3 à 5 ovi, ch'ella cova mentre circa 25 ghjorni. I ghjovani sò nidifughi è imparanu à nutrisce si prestu.

Recurvirostra avosetta si nutrisce marchjendu pianu in acque pocu prufonde, usendu u so longu bizzicu incurvatu per filtrà i picculi organismi acquatichi, tali l'insetti, i crustacei è i varmi. Pò dinù tuffà brevamente per chjappà a so preda.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Recurvirostra avosetta hè classificata in a famiglia di i Recurvirostridae. U so nome scentificu, Recurvirostra avosetta, hè derivatu da u latinu recurvus (incurvatu) è rostrum (bizzicu).

Parechji sinonimi di Recurvirostra avosetta sò: Avoceta avosetta, Recurvirostra intermedia, Recurvirostra cinerea.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Recurvirostra avosetta hè cunsiderata cum'è una spezia di preoccupazione minore da l'Unione Internaziunale per a Cunsirvazione di a Natura (UICN). Però, u so effettivu hà cunnisciutu una calata significativa mentre l'ultimi dicennii, in particulare in Europa occidentale. E principale minacce pisendu annantu à 'ssa spezia sò a distruzzione è a digradazione di e zone umite, a polluzione è a caccia.

E misure di cunsirvazione messe in ballu per pruteghje Recurvirostra avosetta cumprendenu a prutezzione di e zone umite, a gistione di l'attività umane è a sensibilisazione di u publicu.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • J.-C. Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]