Vai al contenuto

Ranunculus flammula

À prupositu di Wikipedia
Ranunculus flammula
Ranunculus flammula
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Ranunculales
Famiglia Ranunculaceae
Genaru Ranunculus
Nomu binuminali
Ranunculus flammula
Carl Linnaeus, 1753

Ranunculus flammula hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Ranunculaceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Ranunculus flammula hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di i Renonculacées. Si distingui da i so fiurareddi giaddi vivi è i so casci verdi frastagliati in lobi. 'Ssa spezia misura di regula trà 10 è 40 centimi d'altezza.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

Ranunculus flammula hè prisenti in numarosi righjoni di u mondu, in particulari in Auropa, in Asia è in America subrana. Prifirisci l'ambienti umiti tali i paduli, i fiumiceddi è i lavi. A parsona a pò ancu truvà in i pratulini umiti è i zoni di turbieri.

Ranunculus flammula hè prisenti in Corsica.[1]

Ranunculus flammula hè una pianta acquatica o meza acquatica chì si sviluppa in mezi ricchi d'acqua. Pussedi radichi fibrosi chì li parmettini d'appiccà si in pianu pantanosu. I so casci gallighjanti sò adattati à a vita acquatica è li parmettini di coglia a luci di u soli par a fotusintesa.

'Ssa spezia si ripraduci par u più in via sissuata, grazia à l'impullinazioni di i fiora da l'insetti. I graneddi sò dopu spargugliati da u ventu o l'acqua. U periudu di fiuritura si stendi di regula da maghju à sittembri.

Ranunculus flammula hè u nomu scentificu accittatu pà 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altri sinonimi tali Ranunculus aquatilis var. flammula è Ranunculus flammula var. flammula.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Ranunculus flammula hè una spezia rilativamenti cumuna è ùn hè micca cunsidarata com'è essendu in priculu d'estinzioni. Eppuri, certi pupulazioni poni essa minacciati par causa di a distruzzioni di u so ambienti naturali, in particulari par causa di l'assiccamentu di i zoni umiti pà l'agricultura o l'urbanisazioni.

Hè impurtanti di prisirvà l'ambienti acquatichi è i zoni umiti induva Ranunculus flammula si trova, chì ghjocani un rollu cruciali in l'ecusistema furniscendu un ambienti à numarosi altri spezii di pianti è d'animali. Misuri di cunsirvazioni tali a criazioni di riservi naturali è a sinsibilisazioni di u publicu à l'impurtanza di 'ssi ecusistemi sò escinziali pà assicurà a sopravvivenza di 'ssa spezia è di u so ambienti.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]