Ranunculus aquatilis

À prupositu di Wikipedia
Ranunculus aquatilis
Ranunculus aquatilis
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Ranunculales
Famiglia Ranunculaceae
Genaru Ranunculus
Nomu binuminali
Ranunculus aquatilis
Carl Linnaeus, 1753

Ranunculus aquatilis hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Ranunculaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Ranunculus aquatilis hè una pianta acquatica vivaci appartinendu à a famiglia di i Ranunculaceae. Si distingui da i so piccioli longhi è smilzi, pudendu aghjunghja sinu à un metru di lunghezza. I casci sò divisi in sigmenti stretti è dintati, furmendu una rusetta à a basa di a pianta. I fiora, di piccula taglia, sò bianchi è ragruppati in gaspi in cima à i piccioli.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

'Ssa spezia hè largamenti sparta in i righjoni timparati di l'emisferu nordu. Omu a trova in particulari in Auropa, in Asia è in America subrana. A renoncule acquatica affizziuneghja l'acqui dolci, tali i lavi, i stagni, i vadini è i paduli. Pò ancu adattà si à cundizioni appena salini.

Ranunculus aquatilis hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Ranunculus aquatilis hè una pianta idrufita, veni à dì ch'edda hè parfittamenti adatta à a vita acquatica. I so fogli sò pruvisti di numarosi picculi canali chì parmettini a circulazioni di l'acqua è nutrimenti. 'Ssa pianta si ripraduci par u più in via vegetativa, grazia à stuloni chì si sviloppani à parta da a basa di a pianta è dani nascita à nuveddi piantini. A fiuritura hà locu di branu è d'istatina, attirendu cusì l'insetti inamacatori.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Ranunculus aquatilis hè u nomu scentificu accittatu pà 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi siguenti : Batrachium aquatile, Ranunculus fluitans è Ranunculus trichophyllus. 'Ssi noma sò stati usati in u passatu par disignà 'ssa pianta, ma sò oramai cunsidarati com'è sinonimi.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Ranunculus aquatilis hè una spezia rilativamenti cumuna è ùn hè micca cunsidarata com'è minacciata à a scala mundiali. Eppuri, certi pupulazioni poni essa affittati da l'inguinamentu di l'acqua, a distruzzioni di u so ambienti o l'intruduzioni di spezii invasivi. Hè dunqua impurtanti di prisirvà i zoni umiti induva 'ssa pianta si sviluppa, cù u fini di garantiscia a so sopravvivenza à longu andà.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]