Vai al contenuto

Pyrus communis

À prupositu di Wikipedia
Pyrus communis
Pyrus communis
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Rosales
Famiglia Rosaceae
Generu Pyrus
Nome binuminale
Pyrus communis
Carl Linnaeus, 1753

U peru cumunu (Pyrus communis) hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Rosaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Pyrus communis hè una spezia d'arburu fruttivu appartinendu à a famiglia di e Rosaceae. Hè originariu d'Europa è d'Asia occidentale. Stu arburu aghjunghje di regula un'altezza da 10 à 20 metri, incù una curteccia liscia è grisgia. E casce sò ovale, di culore verde scuru è appena dentate annantu à i bordi. I fiori bianchi o rusulati appariscenu di veranu è sò ragruppati in gaspe.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

U peru cumunu hè largamente spartu in Europa, in Asia occidentale è in Africa suprana. Hè stata introduttu in numerose rigione di u mondu per causa di u so valore ecunomicu in tantu chì arburu fruttivu. Cresce per u più in e rigione timperate, induv'ellu priferisce e terre ricche di nutrimenti è belle assiccate.

Pyrus communis hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

U peru cumunu hè un arburu scasciante chì fiurisce di veranu è produce i frutti d'istate. I fiori sò inamacati da l'ape è d'altri insetti, ciò chì permette a furmazione di i frutti. E pere sò frutti manghjarecci, suchjosi è inzuccherati, chì sò largamente cultivati per u so valore nutritivu è u so gustu deliziosu. I granelli di e pere sò spergugliati da l'animali chì cunsumanu i frutti.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

U nome scentificu di u peru cumunu hè Pyrus communis. Esistenu parechji sinonimi per 'ssa spezia, in particulare Pyrus sativa, Pyrus domestica è Pyrus caucasica. 'Ssi nomi sò stati usati in u passatu per designà differente varietà di peri cultivati.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

U peru cumunu hè una spezia largamente cultivata è ùn hè micca cunsideratu cum'è minacciatu. Eppuru, certe varietà di peri selvatichi ponu esse minacciate per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale. A cunsirvazione di 'sse varietà hè impurtante per prisirvà a diversità genetica di i peri è assicurà a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]