Pyronia tithonus

À prupositu di Wikipedia
Pyronia tithonus
Pyronia tithonus
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordini Lepidoptera
Famiglia Nymphalidae
Genaru Pyronia
Nomu binuminali
Pyronia tithonus
Carl Linnaeus, 1758

Pyronia tithonus hè una spezia di sbarrabattula chì faci parti di a famiglia di i Nymphalidae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Pyronia tithonus, ancu cunnisciutu sottu à u nomu vernaculari di Tithonie, hè un sbarabattula appartinendu à a famiglia di i Nymphalidae. Si distingui par via di i so ali arancini incù tacchi neri è un'urlatura marronu. I masci ani un culori più viva chì i femini, incù marchi più scuri annantu à l'ali antiriori. A taglia di a spezia varieghja trà 40 è 50 millimitri.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

A Tithonie hè prisenti in a maiò parti /di i paesi d'Auropa, à l'eccezzioni di i righjoni i più sittentriunali. Omu a trova ancu in Asia uccidentali, in Africa subrana è in certi parti|partiti di l'Asia cintrali. Prifirisci l'ambienti aparti tali i pratulini, l'arici di furesti è i giardini.

Pyronia tithonus hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

L'adulti di Pyronia tithonus bulani da ghjugnu à sittembri. Si nutriscini par u più nettaru di i fiora, in particulari di i fiora di Buddleia, di carda è di trifogliuli. I femini pondent i so ova annantu à i casci di i pianti ospiti, chì sò par u più graminacei tali u dactyle o a rimigna. I bruchi si sviloppani in cibendu si fogli di 'ssi pianti.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Pyronia tithonus hè u nomu scentificu accittatu pà 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altri sinonimi tali Papilio tithonus è Pararge tithonus. 'Ssi noma sò stati apradati in u passatu prima chì a classifica ùn sii rivisata.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

A Tithonie hè una spezia cumuna è largamenti sparta, ciò chì li cunfarisci un statutu di priaccupazioni minori in termini di cunsirvazioni. Eppuri, com'è sbarabattuli, hè sensibuli à i cambiamenti di u so ambienti naturali. A distruzzioni di i pratulini è i arici di furesti, è ancu l'usu eccessivu di pisticidii, poni avè un impattu negativu annantu à i pupulazioni di 'ssa spezia. Hè dunqua impurtanti di prisirvà l'ambienti apprupriati par assicurà a sopravvivenza di Pyronia tithonus è d'altri spezii di sbarabattuli.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Farfalle diurne è Zygene di Corsica, Corti: Edizione di l'Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]