Puffinus yelkouan

À prupositu di Wikipedia
Puffinus yelkouan
Puffinus yelkouan
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Procellariiformes
Famiglia Procellariidae
Generu Puffinus
Nome binuminale
Puffinus yelkouan
Giuseppe Acerbi, 1827Christian Ludwig Brehm, 1831

Puffinus yelkouan hè una spezia di acellu chì face parte di a famiglia di i Procellariidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Puffinus yelkouan hè un acellu marinu elegante è gracile, misurendu à l'incirca 33-38 cm di longu è pussidendu una largura di 80-95 cm. U so piumaghju hè per u più brunu scuru annantu à u sopra, incù una larga machja bianca à forma di V annantu à a parte inferiore di u spinu è di a groppa. U sottu hè biancu, incù strie brune annantu à i fianchi. U bizzicu hè neru è à uncinu, è e zampe sò palmate è grisge o turchine.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Puffinus yelkouan nichja per u più in a parte orientale di u bacinu mediterraniu, incù pupulazione impurtante in Italia, in Grecia, in Turchia è in Tunisia. Nichja dinù in Corsica è à Malta. Fora di a staghjone di riproduzione, migra ver'di l'Atlanticu Sudu, induv'ellu passa l'inguernu à a larga di e coste di l'Africa Sudu è Brasile.

Puffinus yelkouan hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Puffinus yelkouan hè un acellu gregariu chì nichja in culonie annantu à e scugliere custiere erte è inaccessibile. Scava i tane in a terra per dipone ci un solu ovu biancu. I parenti s'aiutanu per cuvà l'ovu è cibà u piulellu, chì si ne bula à l'incirca 70 ghjorni dopu à a sbucciata.

Puffinus yelkouan hè un acellu per u più piscivoru. Si nutrisce di picculi pesci, di crustacei è di totani, ch'è ellu cattura ciuttendu sottu à a superficia di l'acqua. Hè capace à bulà annantu à longhe distanze in cerca di cibu, è hè à spessu ossirvatu suvitendu i battelli di pesca per prufittà di i resti di pesciu chì sò lampati.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Puffinus yelkouan hè stata discrittu per a prima volta in 1828 da u naturalistu francese Charles-Lucien Bonaparte. Era in tempi d'una volta cunsideratu cum'è una sottuspezia di Puffinus puffinus, ma hè oghje ricunnusciutu cum'è una spezia distinta.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Puffinus yelkouan hè classificatu cum'è Vulnerabile annantu à a Lista rossa di l'UICN. Hè minacciatu da a distruzzione di i so siti di nidificazione, a polluzione marina, l'eccessu di pesca è a predazione da e spezie invasive tale i topi è i ghjatti. Sforzi di cunsirvazione sò in corsu per pruteghje 'ssa spezia, in particulare a criazione di zone marine prutette è a messa in piazza di prugrammi di lotta contru à i predatori.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • J.-C. Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]