Vai al contenuto

Ptyonoprogne rupestris

À prupositu di Wikipedia
A rundinella tippaghjola
Ptyonoprogne rupestris
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Passeriformes
Famiglia Hirundinidae
Generu Ptyonoprogne
Nome binuminale
Ptyonoprogne rupestris
Giovanni Antonio Scopoli, 1769

A rundinella tippaghjola (Ptyonoprogne rupestris) hè una spezia di acellu chì face parte di a famiglia di l'Hirundinidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

A rundinella tippaghjola hè una spezia d'acellu appartinendu à a famiglia di l'Hirundinidae. Stu acellu misura circa 13 centimi di lunghezza è pussede una largura di circa 30 centimi. U so piumaghju hè per u più brunu scuru annantu à u sopra, incù una gola è un senu bianchi. Prisenta dinù una coda furcata caratteristica, ciò chì u distingue d'altre spezie di rundinelle.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

A rundinella tippaghjola hè largamente sparta in Europa, in Africa suprana è in u Mediu Oriente. Omu a trova dinù in certi rigione d'Asia cintrale. Stu acellu hè per u più prisente in e zone rucciose è e scugliere, induv'ellu custruisce i so nidi imprudendu fanga è materiali vegetali.

A rundinella tippaghjola hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

A rundinella tippaghjola hè un acellu migratore chì passa l'inguernu in e rigione trupicale d'Africa subsaariana. Si ciba per u più d'insetti ch'ella cattura in bulu. U so bulu hè rapidu è agile, li permittendu di caccighjà efficacemente a so preda. E rundinelle di scogli sò dinù cunnisciute per a so capacità à effittuà buli acrobatichi, in particulare à u mumentu di a cattura d'insetti in pienu bulu.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

A rundinella tippaghjola appartene à a famiglia di l'Hirundinidae, chì ragruppa e rundinelle è i sbirri. Esistenu uni pochi di sinonimi per 'ssa spezia, tali Hirundo rupestris è Cotyle rupestris.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

A rundinella tippaghjola hè cunsiderata cum'è una spezia di preoccupazione minore sient'è l'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). Benchì a so pupulazione sia stabile, certe minacce pesanu annantu à 'ssa spezia, in particulare a distruzzione di u so ambiente naturale duvuta à l'urbanisazione criscente. E misure di cunsirvazione sò necessarie in certi lochi per prisirvà e pupulazione di Rundinelle di scogli è u so ambiente.

Lessicu[mudificà | edità a fonte]

A rundinella tippaghjola hè ancu chjamata a rundinella muntagnola o a rundinella di scogliu.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • J.-C. Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]