Pseudophilotes baton

À prupositu di Wikipedia
Pseudophilotes baton
Pseudophilotes baton
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordini Lepidoptera
Famiglia Lycaenidae
Genaru Pseudophilotes
Nomu binuminali
Pseudophilotes baton
Carl Linnaeus, 1758

Pseudophilotes baton hè una spezia di sbarrabattula chì faci parti di a famiglia di i Lycaenidae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Pseudophilotes baton hè un sbarabattula di piccula taglia appartinendu à a famiglia di i Lycaenidae. I masci ani una largura di à l'incirca 20 à 25 millimitri, mentri chì i femini sò appena più grandi, incù una largura da 22 à 28 millimitri. L'ali di 'ssa spezia sò di culori turchinu vivu, incù un'urlatura nera è una frangia bianca. I masci prisentani ancu una fina linia nera annantu à u sopra ali antiriori.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

'Ssa spezia hè largamenti sparta in Auropa, da u sudu di a Scandinavia sinu à a penisula iberica. Omu a trova ancu in Asia cintrali, in particulari in Turchia è in Iranu. Pseudophilotes baton priferi l'ambienti aparti è assuliati, tali i pratulini, i landi è l'arici di furesti.

Pseudophilotes baton hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

L'adulti di Pseudophilotes baton bulani di regula da maghju à sittembri, incù un piccu d'attività di lugliu. Si nutriscini di u nettaru di i fiora, in particulari trifogliulu è cardu. I femini facini i so ova annantu à i casci di i pianti ospiti, chì sò par u più liguminosi, tali a luserna. I bruchi si sviloppani dopu nutriscendu si di i casci di 'ssi pianti.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Pseudophilotes baton hè ancu cunnisciuta sottu à u sinonimu di Lycaena baton. 'Ssa spezia hè stata discritta par a prima volta da u naturalistu svidesu Carl Linnaeus in u 1761.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Bench'è Pseudophilotes baton ùn sii micca cunsidaratu com'è una spezia in priculu, certi pupulazioni lucali poni essa minacciati par causa di a distruzzioni di u so ambienti naturali. A cunsirvazioni di 'ssi ambienti aparti è assuliati hè dunqua escinziali par assicurà a sopravvivenza di 'ssa spezia. Misuri di prutizzioni, tali a criazioni di riservi naturali è a sinsibilisazioni di u publicu à l'impurtanza di a biudiversità, sò nicissarii pà prisirvà Pseudophilotes baton è d'altri spezii di sbarabattuli.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Farfalle diurne è Zygene di Corsica, Corti: Edizione di l'Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]