Vai al contenuto

Prunus spinosa

À prupositu di Wikipedia
Prunus spinosa
Prunus spinosa
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Rosales
Famiglia Rosaceae
Generu Prunus
Nome binuminale
Prunus spinosa
Carl Linnaeus, 1753

Prunus spinosa hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Rosaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Prunus spinosa hè un arbustu spinosu appartinendu à a famiglia di e Rosaceae. Pò aghjunghje un'altezza da 2 à 4 metri è prisenta rami spinosi è foglie ovale è dentate. I fiori bianchi, ragruppati in gaspe, appariscenu di veranu nanzu à l'apparizione di e foglie. I frutti sò picculi baghi tondi è di culore turchinu o neru, chì maturanu d'auturnu.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Prunus spinosa hè originariu d'Europa, d'Asia occidentale è d'Africa suprana. Hè largamente spartu in e rigione timperate di l'emisferu nordu. Omu u trova à spessu in e sepe, l'arici di fureste, e pratuline è i terreni abbandunati.

Prunus spinosa hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Prunus spinosa hè una pianta rustica chì s'adatta à sfarenti tipi di terre, calcarie o arzillosi. Priferisce i lochi assuliati o appena adumbrati. L'impullinazione di i fiori hè per u più assicurata da l'insetti, tali l'ape è e farfalle. I frutti sò cunsumate da numerosi acelli è mammiferi, chì sperguglieghjanu i granelli à traversu i so escrementi.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Prunus spinosa hè scentificamente cunnisciutu sottu u nome di Prunus spinosa. Hè ancu chjamatu Prunus communis o Prunus domestica subsp. spinosa. Certi sinonimi usati per designà 'ssa spezia sò Prunus insititia, Prunus insititia var. spinosa è Prunus spinosa var. insititia.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Prunus spinosa hè una spezia cumuna è largamente sparta, ciò chì li cunferisce un statutu di preoccupazione minore in termini di cunsirvazione. Eppuru, a distruzzione di u so ambiente naturale, in particulare da l'urbanisazione è l'agricultura intensiva, pò custituisce una minaccia per a so sopravvivenza. Hè dunque impurtante di prisirvà e zone induve Prunus spinosa si trova cù u fine di mantene a biodiversità è di pruteghje 'ssa spezia.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]