Vai al contenuto

Prunus domestica

À prupositu di Wikipedia
Prunus domestica
Prunus domestica
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Rosales
Famiglia Rosaceae
Generu Prunus
Nome binuminale
Prunus domestica
Carl Linnaeus, 1753

Prunus domestica hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Rosaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

U Prunus domestica hè un arburu fruttivu appartinendu à a famiglia di e Rosaceae. Hè originariu d'Europa è d'Asia occidentale. Stu arburu pò aghjunghje un'altezza da 5 à 10 metri è pussede una curteccia liscia di culore grisgiu. E so casce sò ovale, dentate è d'un verde vivu. I fiori di u Prunus domestica sò bianchi o rusulati è appariscenu di veranu, nanzu à l'apparizione di i frutti.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Prunus domestica hè largamente spartu in Europa, in Asia occidentale è in Africa suprana. Hè cultivatu in numerosi paesi per i so frutti deliziosi è suchjosi. Omu u trova ancu à u statu selvaticu in certe rigione, in particulare in e fureste è e zone muntose.

Prunus domestica hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Prunus domestica hè un arburu scasciante chì fiurisce di veranu. Hè autosterile, ciò chì significheghja ch'è ellu hà bisognu di a prisenza d'un antru arburu di listessa spezia per esse inamacatu è produce frutti. L'ape è altri insetti ghjocanu un rollu essenziale in l'impullinazione di stu arburu. I frutti di u Prunus domestica sò prugnule, chì ponu varià in taglia, in forma è in culore sicondu a varietà. Sò ricche di vitamine, in minerali è in fibre, ciò chì ne face un alimentu sanu è nutritivu.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Prunus domestica appartene à u generu Prunus, chì ragruppa numerose spezie d'arburi fruttivi. Hè ancu cunnisciutu sottu à i sinonimi seguenti : Prunus communis, Prunus insititia è Prunus domestica subsp. insititia. 'Ssi nomi sò qualchì volta usati per designà varietà specifiche di prugnule manse.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Prunus domestica hè una spezia largamente cultivata è apprizziata in numerosi paesi. Eppuru, certe varietà di prugnule manse sò minacciate per causa di a perdita d'ambiente è di a cuncurrenza incù altre spezie. Sforzi di cunsirvazione sò necessarii per prisirvà a diversità genetica di 'ssa spezia è assicurà a so sopravvivenza à longu andà. A piantazione d'arburi fruttivi indigeni è a prutezzione di l'ambienti naturali sò misure impurtante per garantisce a cunsirvazione di Prunus domestica.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]