Vai al contenuto

Prunella vulgaris

À prupositu di Wikipedia
Prunella vulgaris
Prunella vulgaris
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Lamiales
Famiglia Lamiaceae
Generu Prunella
Nome binuminale
Prunella vulgaris
Carl Linnaeus, 1753

Prunella vulgaris hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Lamiaceae.

Descrizzione

[mudificà | edità a fonte]

Prunella vulgaris hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Lamiaceae. Hè caratterizata da piccioli ritti, aghjunghjendu di regula un'altezza da 10 à 50 centimi. E so casce sò ovale, dentate è disposte di manera opposta longu à u picciolu. I fiori di Prunella vulgaris sò chjuchi, di culore viulinu o turchinicciu, è ragruppati in spighe densi in cima à a pianta.

Ripartizione

[mudificà | edità a fonte]

Prunella vulgaris hè una spezia largamente sparta in e rigione timperate di l'emisferu nordu. Omu a trova in Europa, in Asia, in America suprana è in Africa suprana. Cresce in una varietà d'ambienti, tali e pratuline, l'arici di fureste, i ricce è i bordi di strette.

Prunella vulgaris hè prisente in Corsica.[1]

Prunella vulgaris hè una pianta vivace chì si prupaga per u più da i so granelli, ma pò ancu riproduce si in divisione di i toppi di radiche. Fiurisce da ghjunghju à sittembre, attirendu l'insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle. I granelli sò spergugliati da u ventu o da l'animali chì si nutriscenu di i frutti di a pianta.

Prunella vulgaris hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Prunella grandiflora, Prunella officinalis è Prunella vulgaris var. grandiflora.

Cunsirvazione

[mudificà | edità a fonte]

Prunella vulgaris hè una spezia cumuna è largamente sparta, ciò chì li cunferisce un statutu di preoccupazione minore in termini di cunsirvazione. Hè à spessu cunsiderata cum'è una gattiva erba in e culture agricule, ma prisenta ancu avantaghji eculogichi in quant'è pianta melifera è furniscendu u cibu per l'insetti è l'acelli.

Riferimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]