Power to the People

À prupositu di Wikipedia
Jump to navigation Jump to search
John Lennon

Power to the People hè una canzona di John Lennon, publicata in single di marzu 1971.[1] Si tratta di una di i so primi canzoni puliticamenti ingaghjati, è una di i più virulenti. Fù cumposta mentri u mesi di ghjinnaghju pricidenti in seguitu à un'intarvista data à una rivista di estrema manca, Red Mole, mentri a quali Lennon hà dichjaratu ch'eddu ci vulia à dà "u puteri à u populu".

A canzona, arrighjistrata di frivaghju 1971 in i studios Ascot di a dimora di u musicanti hè cuncipita com'è un innu faciuli à ripiglià, chì mostra un Lennon mori più prontu à impignà si ch'è eddu ùn era statu in a canzona Revolution. Ci poni dinò i basamenti di u so impegnu feministu di pocu. 'Ssi presi di pusizioni sò eppuri statu rilativizati più dopu.

A canzona, publicata solu in single di marzu 1971, ghjunghji à a settima piazza di i charts in u Regnu Unitu, è l'undicesima in i Stati Uniti induv'edda diventa discu d'oru. A canzona apparisci pà a prima volta in album annantu à a cumpilazioni Shaved Fish in u 75, po annantu à parechji altri. Dà in particulari u so nomu à un album publicatu in u 2010, Power to the People : The Hits. Hè dinò stata ripresa da parechji artisti.

Storia[mudificà | edità a fonte]

Genisi : l'anni ingaghjati di Lennon[mudificà | edità a fonte]

Power to the People hè nata in cori di un'intarvista incù u ghjurnalistu Tariq Ali.

Incù u principiu di a so rilazioni incù Yoko Ono par mezu à l'anni 1960, John Lennon cumencia à cunsacrà si à parechji causi, è diventa prestu u Beatle u più impignatu puliticamenti. A so prima cumpusizioni probbiu ingaghjata hè Revolution, ch'è eddu arrighjistra à a fini di maghju 1968 ; ci spiega ch'è siont'ed eddu, prima di fà si in i carrughji, a rivuluzioni devi fà si in i menti. Più dopu, Lennon s'impegna più apartamenti, in particulari par a paci, par mezu di i so Bed-in for Peace è di parechji canzoni com'è Give Peace a Chance. In u 1970, in un album assà parsunali, Plastic Ono Band, ghjastimeghja a classa uparaia sticchita ch'eddu ni hè isciutu in a canzona Working Class Hero.

'Ssa canzona apri à Lennon a porta à i media di manca chì li pruponini l'intarvisti. Ee hè cusì chì di ghjinnaghju 1971, scontra à Tariq Ali è Robin Blackburn di a rivista di estrema manca Red Mole pà una discussioni assà seria in a quali eddu rivindicheghja in tuttu i prupositi di Working Class Hero. Mentri 'ssa discussioni, trà parechji cunsidarazioni suciali è feministi (una causa à a quali Ono l'hà pocu fà acquistatu), Lennon intraduci a frasa "Power to the people !" ("u puteri à u populu") chì diventa a basa di una canzona nova. L'intarvista furnisci dinò un'antru fundamentu à a canzona : Lennon ci minziuneghja u so entusiasmu quandu i so canzoni sò ripigliati in coru da i folli, ch'è eddu si tratti di u publicu di un macciu di ballò intunendu All Together Now o di manifistanti ripigliendu Give Peace a Chance davanti à a Casa Bianca. Stu elementu diventa difatti ditarminanti par a forma stessadi a canzona nova.

Cumpusizioni è righjistrazioni[mudificà | edità a fonte]

Da u lindumani, Lennon telefuneghja à Tariq Ali pà prisintà li a canzona ch'è eddu veni di cumpona à parta da 'ssa frasa di l'intarvista. U so missaghju ci hè più affirmatu ch'è annantu à Revolution : u " ùn cunteti micca annantu à mè " diventa quì "a parsona faria megliu di metta ci si subitu subitu". Ci chjama dinò à dà à i travagliadori ciò ch'eddi miretani, ma intraduci soprattuttu un virsettu annantu à a cundizioni feminiccia chì prefigura u so Woman Is the Nigger of the World di l'annu dopu.

Una prima virsioni hè missa in campu incù una squadra di curisti feminicci è u sassufunistu Bobby Keys, u 22 di ghjinnaghju 1971, in i studios Ascot, studios parsunali ch'è Lennon pussedi in a so dimora di Tittenhurst Park. A seanza svilendu si infruttuosa, u travagliu ripiglia trà u 11 è u 16 di frivaghju, à listessu tempu ch'è par parechji canzoni di l'album Imagine. A canzona arrighjistrata hè cusì un innu subranatu da u cantu di Lennon, è soprattuttu u riturneddu stagliendu u so titulu à forma di mottu, ripitutu da i curisti. U pezzu di musica hè produttu da Phil Spector, incù u quali Lennon hà ghjà avutu l'uccasioni di travaglià pà a so single Instant Karma! l'annu innanzi.

Uscita è ricezzioni[mudificà | edità a fonte]

I Black Eyed Peas ani ripigliatu a canzona in u 2005.

À u Regnu Unitu, a canzona esci in single u 12 di marzu 1971 incù in faccia B una cumpusizioni di Yoko Ono, Open Your Box. Entri mentri novi sittimani in i charts, aghjunghjendu ni a 7a piazza. In i Stati Uniti, a faccia B affendi par via di una supposta allusioni sissuali. Hè dunqua rimpiazzata da Touch Me, isciuta da u Yoko Ono Plastic Ono Band, annantu à u single chì esci u 22 di marzu siguenti. U single ghjunghji à l'undicesima piazza in 'ssu paesi è ci diventa discu d'oru. Pà Philip Norman, biugrafu di Lennon, "pà a prima è ultima volta, cumunisimu è feminisimu intriani insemu in i hits parades".

'Ssa canzona diventa prestu un simbulu di u periudu ingaghjata di Lennon, bench'è quiddu finischi par penta si ni. In i so scritti di a fini di l'anni 1970, publicati sottu à u titulu Skywriting by Word of Mouth, cunsidareghja ch'è a canzona, " ghjunta deci anni troppu tardi ", hè "piuttostu imbarrassanti". Hà dinò più simpliciamenti qualificatu 'ssa canzona di "merda" cumposta in ecu à u sintimentu di culpabilità pà a so ricchezza. Apparisci pà a prima volta in album annantu à a cumpilazioni Shaved Fish in u 1975. Apparsa annantu à altri cumpilazioni più dopu, dà fatta fini u so titulu à Power to the People : The Hits in u 2010.

U titulu stessu di a canzona hè prestu divintatu una sprissioni cumuna in u mondu puliticu, usata tantu da l'estrema manca cà da i partiti cunsirvatori. Hè firmata listessa un simbulu pà Yoko Ono chì l'hà usata com'è fondu sunoru annantu à un filmettu di 1992 muscendu i manifistazioni di a piazza Tian'anmen. Uni pochi di ripresi di a canzona sò dinò stati fatti da altri artisti, a più cunnisciuta essendu quidda di i Black Eyed Peas in u 2005 pà l'album Instant Karma : The Amnesty International Campaign to Save Darfur. Eric Burdon, Ringo Starr è Billy Preston l'aviani dinò ripresa in u 2000.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. 'Ss'articulu pruveni in parti da l'articulu currispundenti di a wikipedia in francesu.