Porzana porzana

À prupositu di Wikipedia
Porzana porzana
Porzana porzana
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Gruiformes
Famiglia Rallidae
Generu Porzana
Nome binuminale
Porzana porzana
Carl Linnaeus, 1766Giovanni Antonio Scopoli, 1769

Porzana porzana hè una spezia di acellu chì face parte di a famiglia di i Rallidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Porzana porzana hè un picculu acellu di a famiglia di i Rallidae. Misura circa 19 à 22,5 cm di lunghezza è pussede una largura di 35 cm. U so piumaghju brunicciu hè puntighjatu di piccule tacche bianche annantu à u collu è u senu. U so bizzicu hè cortu è giallu, incù una basa russiccia. E so zampe sò verdicce è i so ochji sò rossi.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Porzana porzana hè una spezia paleartica, vene à dì ch'è si riproduce in e rigione timperate d'Europa è d'Asia occidentale. A so area di ripartizione si stende da a Spagna à u Giappone, passendu per a Scandinavia, l'Europa cintrale è l'Asia cintrale. Inguerna in Africa trupicale è subtrupicale, è ancu in Asia di u sudestu.

Porzana porzana hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Porzana porzana friquenta e zone umite, tale i paduli, e cannicce, e pratuline umite è i bordi di corsi d'acqua. Si ciba per u più d'insetti, di ragni, di varmi è di picculi molluschi. Hè un acellu discretu è sulitariu, chì passa a maiò parte di u so tempu à piattà si in a vegetazione.

A staghjone di riproduzione di Porzana porzana si situeghja trà aprile è lugliu. U nidu hè una simplice depressione in a terra, cuperta à vegetazione. A femina dipone da 6 à 15 ovi, ch'ella cova mentre circa 17 ghjorni. I piulelli sò nidifughi, ciò chì significheghja ch'elli chettanu u nidu da a so nascita. Sò nutriti da i so parenti mentre circa un mese.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Porzana porzana hè una spezia monotipica, ciò chì significheghja ch'ella ùn pussede micca di sottuspezie ricunnusciute. Hè qualchì volta cunfusa incù altre spezie, in particulare Porzana pusilla è Porzana parva.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Porzana porzana hè una spezia pocu cumuna, ma u so statutu di cunsirvazione hè attualmente cunsideratu cum'è Minimu cuncernu (preoccupazione minore) da l'UICN. E principale minacce chì pesanu annantu à 'ssa spezia sò a distruzzione è a frammintazione di u so ambiente, è ancu a polluzione di l'acqua.

Porzana porzana hè prutetta da a leghje in numerosi paesi europei. E misure di cunsirvazione sò messe in ballu cù u fine di pruteghje i so ambienti è di limità l'impatti di l'attività umane.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • J.-C. Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]