Pontia daplidice

À prupositu di Wikipedia
Pontia daplidice
Pontia daplidice
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordini Lepidoptera
Famiglia Pieridae
Genaru Pontia
Nomu binuminali
Pontia daplidice
Carl Linnaeus, 1758

Pontia daplidice hè una spezia di sbarrabattula chì faci parti di a famiglia di i Pieridae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Pontia daplidice hè una spezia di sbarabattula appartinendu à a famiglia di i Pieridae. 'Ssa sbarabattula prisenta una largura di à l'incirca 4 à 5 centimi. L'ali sò di culori biancu incù marchi neri distintivi. I masci ani i tacchi neri annantu à l'ali antiriori, mentri chì i femini ani i marchi più stesi è i tacchi neri annantu à l'ali pustiriori.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

A spezia Pontia daplidice hè largamenti sparta in Auropa, in Africa subrana è in Asia uccidentali. Si pò truvà la in i pratulini, i campi, i giardini è i zoni buscosi. Prifirisci l'ambienti aparti è assuliati.

Pontia daplidice hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Pontia daplidice hè un sbarabattula migratrici chì effittueghja spustamenti staghjuneschi. L'adulti emerghjini di branu è si ripraducini mentri 'ssu periudu. I femini ponini i so ova annantu à i pianti ospiti, chì sò par u più crucifari. I bruchi si cibani di i casci di 'ssi pianti sinu à u so stadiu di ninfosi. A crisalidi si forma dopu è ferma in stu statu mentri uni pochi di sittimani prima di trasfurmà si in sbarabattula adulta.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Pontia daplidice hè u nomu scentificu accittatu pà 'ssa spezia di sbarabattula. Hè ancu cunnisciuta sottu à altri noma, tali Pontia edusa daplidice è Euchloe daplidice. 'Ssi noma sò sinonimi chì sò stati imprudati in u passatu par disignà 'ssa spezia.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Pontia daplidice hè una spezia rilativamenti cumuna è ùn hè micca cunsidarata com'è essendu in priculu. Eppuri, com'è d'altri sbarabattuli, pò essa affittata da a perdita d'ambienti divuta à l'urbanisazioni è à l'agricultura intinsiva. Hè dunqua impurtanti di prisirvà l'ambienti naturali è di prumova pratichi agriculi durevuli pà assicurà a sopravvivenza di 'ssa spezia è di a so diversità genetica.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Farfalle diurne è Zygene di Corsica, Corti: Edizione di l'Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]