Polygonia c-album

À prupositu di Wikipedia
Polygonia c-album
Polygonia c-album
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordini Lepidoptera
Famiglia Nymphalidae
Genaru Polygonia
Nomu binuminali
Polygonia c-album
Carl Linnaeus, 1758Carl Linnaeus, 1758

Polygonia c-album hè una spezia di sbarrabattula chì faci parti di a famiglia di i Nymphalidae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Polygonia c-album hè un sbarabattula di taglia media appartinendu à a famiglia di i Nymphalidae. L'ali di 'ssa spezia sò carattarizati da una forma angulosa è da lati dintati. A faccia supiriori di l'ali hè di culori brunu scuru incù i tacchi arancinu vivu furmendu una lettara C invirtita, da induva u so nomu latinu. A faccia infiriori di l'ali hè più chjara, incù mutivi di camuffamentu chì aiutani a sbarabattula à piumbà in u so ambienti.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

U Polygonia c-album hè largamenti spartu in Auropa, in Asia è in America subrana. Omu u trova in una grandi varietà d'ambienti, tali i pratulini, i giardini, l'arici di furesti è i zoni urbani. 'Ssa spezia hà una prifarenza pà i righjoni timparati è i climi mudarati.

Polygonia c-album hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

U ciculu di vita di u Polygonia c-album principia da l'uvata annantu à i casci di i pianti ospiti, tali l'urticula o l'urticula bianca. I bruchi emerghjini da l'ova è si cibani di i casci sinu à ciò ch'eddi aghjunghjini a so taglia massima. Si trasformani dopu in crisalidi, ind'eddi subiscini una mitamurfosi cumpletta prima di emerghja in quant'è sbarabattula adulta.

L'adulti si cibani par u più di u nettaru di i fiora, in particulari di i fiora di buddleia, di cardu è di trifogliulu. Sò attivi mentri a ghjurnata è poni essa ussirvati in traccia di bulà prestu da un fiori à l'altru. U Polygonia c-album hè ancu cunnisciutu par u so cumpurtamentu di mimetisimu, ind'eddu adotta a forma d'una foglia morta quand'eddu s'arriposa, ciò chì li parmetti di camuffà si efficaciamenti contru à i pridatori.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

U Polygonia c-album apparteni à u genaru Polygonia, chì cumprendi parechji altri spezii di sbarabattuli simili. Frà i sinonimi di 'ssa spezia, a parsona trova Nymphalis c-album è Papilio c-album.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

U Polygonia c-album hè cunsidaratu com'è una spezia cumuna è largamenti sparta. Ùn hè micca attualmenti minacciatu, ma certi pupulazioni poni essa affittati da a distruzzioni di u so ambienti naturali è l'usu eccessivu di pisticidii. Hè impurtanti di prisirvà l'ambienti apprupriati pà assicurà a sopravvivenza di 'ssa spezia è di prumova pratichi agriculi rispittosi di l'ambienti.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Farfalle diurne è Zygene di Corsica, Corti: Edizione di l'Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]