Polygonatum verticillatum

À prupositu di Wikipedia
Polygonatum verticillatum
Polygonatum verticillatum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Pinopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Asparagales
Famiglia Asparagaceae
Genaru Polygonatum
Nomu binuminali
Polygonatum verticillatum
Carlo Allioni, 1785

Polygonatum verticillatum hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di l'Asparagaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Polygonatum verticillatum hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di l'Asparagaceae. Hè carattarizata da piccioli ritti, pudendu aghjunghja un'altezza da 60 à 120 centimi. I so fogli sò lanceulati, disposti in verticilli di tondu à u picciolu. I fiora, di culori biancu o virdicciu, sò ragruppati in gaspi pindenti. I frutti sò baghi di culori rossu rossu à maturità.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Polygonatum verticillatum hè una spezia largamenti sparta in Auropa, in Asia è in America subrana. Omu a trova par u più in i furesti umiti, i pratulini è i zoni muntosi. Priferi i terri ricchi di tarricci è appena aciti.

Polygonatum verticillatum hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

'Ssa pianta arbacea si ripraduci par u più par via di a dispersioni di i so graneddi da l'aceddi è i picculi mammiferi. Pò ancu diffonda si da rizomi suttarranii, furmendu cusì culonii densi. Polygonatum verticillatum fiurisci di regula di branu, trà aprili è ghjugnu, attirendu l'insetti inamacatori tali l'abbi è i sbarabattuli.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Polygonatum verticillatum hè u nomu scentificu accittatu pà 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi siguenti : Convallaria verticillata, Polygonatum ufficinali è Polygonatum vulgare.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Bench'è Polygonatum verticillatum ùn sii micca cunsidarata com'è una spezia minacciata, certi pupulazioni poni essa affittati da a distruzzioni di u so ambienti naturali divuta à l'urbanisazioni è à l'agricultura intinsiva. Hè dunqua impurtanti di prisirvà i zoni furistieri è i pratulini induva 'ssa pianta si trova, cù u fini di garantiscia a so sopravvivenza à longu andà.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]