Vai al contenuto

Polygonatum odoratum

À prupositu di Wikipedia
Polygonatum odoratum
Polygonatum odoratum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Pinopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Asparagales
Famiglia Asparagaceae
Genaru Polygonatum
Nomu binuminali
Polygonatum odoratum
Carlo Allioni, 1785

Polygonatum odoratum hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di l'Asparagaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Polygonatum odoratum hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di l'Asparagaceae. Hè carattarizata da piccioli ritti, pudendu aghjunghja un'altezza da 60 à 120 centimi. I so casci sò uvali, alterni è disposti in spirala longu à u picciolu. I fiora, di culori biancu o virdicciu, sò ragruppati in gaspi pindenti è sgaghjani un prufumu aggradevuli.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Polygonatum odoratum hè urighjinariu di i righjoni timparati di l'emisferu nordu, in particulari in Auropa, in Asia è in America subrana. Omu u trova par u più in i furesti adumbrati, l'arici di legnu è i pratulini umiti. 'Ssa pianta hè ancu cultivata com'è pianta urnamintali in numarosi giardini.

Polygonatum odoratum hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Polygonatum odoratum hè una pianta vivaci chì si sparghji par u più par via di i so rizomi suttarranii. Fiurisci di regula di branu è pruduci i frutti d'istati. I fiora sò inamacati da l'insetti, tali l'abbi è i sbarabattuli, chì sò attratti da u so prufumu dolci. I frutti, picculi baghi di culori rossu, sò cunsumati da certi aceddi è mammiferi, cuntribuiscendu cusì à a dispersioni di i graneddi.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Polygonatum odoratum hè u nomu scentificu accittatu par 'ssa spezia. Esistini dinò uni pochi di sinonimi apradati in a litteratura scentifica, tali Convallaria odorata è Polygonatum ufficinali. 'Ssi noma sò stati usati in u passatu, ma sò stati rimpiazzati da Polygonatum odoratum par causa di a chjarificazioni di a tassunumia di 'ssa pianta.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Polygonatum odoratum hè cunsidaratu com'è una spezia à priaccupazioni minori siont'è a lista rossa di l'Unioni internaziunali pà a cunsirvazioni di a natura (UICN). Eppuri, certi pupulazioni di 'ssa pianta poni essa minacciati par causa di a distruzzioni di u so ambienti naturali, in particulari da a disfuristazioni è l'urbanisazioni criscenti. Hè dunqua impurtanti di prisirvà i zoni induva Polygonatum odoratum si trova naturalamenti è di prumova a so cultura in quant'è pianta urnamintali par assicurà a so cunsirvazioni à longu andà.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]