Podiceps nigricollis

À prupositu di Wikipedia
Podiceps nigricollis
Podiceps nigricollis
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Podicipediformes
Famiglia Podicipedidae
Generu Podiceps
Nome binuminale
Podiceps nigricollis
Christian Ludwig Brehm, 1831

Podiceps nigricollis hè una spezia d'acellu chì face parte di a famiglia di i Podicipedidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Podiceps nigricollis hè un acellu di piccula taglia, misurendu trà 28 è 33 cm di longu. Hè caratterizatu da un piumaghju distintivu. In piumaghju nuzziale, prisenta una culurazione ocra chì si stende daretu u so ochju è annantu à e so cuperture di i diti mignuli. U restu di e parte superiore, cumpresu a testa, u collu è u senu, sò di culore neru à brunu negricciu. I fianchi sò di culore rossu à marrone, è l'addome hè biancu. In piumaghju non nuzziale, stu acellu hà e parte superiore grisgicce o nere, cumpresu u sopra di a testa è una fascia verticale à u daretu di u collu. I fianchi sò dinù grisgicci o neri. U restu di u corpu hè di culore biancu o biancastru.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Podiceps nigricollis hè prisente in certe parte di l'Africa, di l'Eurasia è Americhe. Nichja in e zone vegetalizate di i lavi d'acqua dolce à traversu l'Europa, l'Asia, l'Africa, u nordu di l'America di u Sudu è u mezupunente è u punente di i Stati Uniti. Certe pupulazione migranu ver'di a costa di vaghjimu.

Podiceps nigricollis hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Podiceps nigricollis improda parechje tecniche di ricerca di nutrimentu. L'insetti, chì custituiscenu a maiuranza di a so alimentazione, sò catturati sia à a superficia di l'acqua, sia in bulu. Piomba occasiunalmente per chjappà crustacei, molluschi, è piccule ranochje è pesci.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Podiceps nigricollis appartene à u generu Podiceps, chì hè stata erettu da u naturalistu inglese John Latham in 1787. Esistenu attualmente trè sottuspezie accittate di Podiceps nigricollis, cumpresu a sottuspezia numinale.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Podiceps nigricollis ùn hè micca minacciatu à a scala mundiale. Hè spartu è lucalmente abundante. Eppuru, hè cunsideratu cum'è una spezia rara d'inguernu.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • J.-C. Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]