Podiceps cristatus

À prupositu di Wikipedia
Podiceps cristatus
Podiceps cristatus
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Podicipediformes
Famiglia Podicipedidae
Generu Podiceps
Nome binuminale
Podiceps cristatus
Carl Linnaeus, 1758Carl Linnaeus, 1758

Podiceps cristatus hè una spezia di acellu chì face parte di a famiglia di i Podicipedidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Podiceps cristatus hè un acellu acquaticu di taglia media appartinendu à a famiglia di i Podicipedidae. Misura trà 46 è 61 cm di longu, per una largura da 59 à 73 cm. U so pesu varieghja da 800 à 1490 grammi.

In piumaghju nuzziale, Podiceps cristatus prisenta una culurazione di prima trinca. A so testa hè adurnata d'una cresta nera caratteristica, è i so buccelli sò d'un bellu rossu. U so collu è u so senu sò bianchi immaculati, cuntrastendu incù u neru di u so spinu è di e so ale. U so bizzicu hè drittu è pinzutu, di culore neru in u basamentu è giallu à l'estremità.

In piumaghju non nuzziale, a cresta sparisce è a testa diventa à l'intuttu bianca, eccituatu una linia nera passendu per l'ochju. U restu di u piumaghju hè simile à u piumaghju nuzziale.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Podiceps cristatus hè una spezia largamente sparta in u Palearticu, l'Afrotropica è l'Asia di u Sudu. Omu u trova in numerosi paesi d'Europa, d'Asia è d'Africa. In Europa, hè prisente in guasi tutti i paesi, eccituatu l'Islanda è di a maiò parte di l'isule di u mare Terraniu.

Podiceps cristatus hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Podiceps cristatus hè una spezia piscivora. Si nutrisce per u più di pesci, ma pò dinù cunsumà altre prede acquatiche, cum'è insetti, crustacei è anfibii. Tuffa sottu à l'acqua per catturà e so prede, ch'è ellu sceglie grazia à a so eccellenta visione sottumarina.

Podiceps cristatus hè una spezia munogama. A staghjone di riproduzione si stende da ghjinnaghju à aostu. U coppiu custruisce un nidu gallighjante à basa di piante acquatiche, di regula in un locu bè prutettu da a vegetazione. A femina dipone di regula trà 3 è 5 ovi, chì sò incubati da i dui parenti mentre circa 28 ghjorni.

I ghjovani Podiceps cristatus sò nidifughi è chettanu u nidu pocu dopu a sbucciata. Sò nutriti da i so parenti mentre circa 6 simane, insin'à esse capace à bulà è à cibà da per elli.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Podiceps cristatus hè a spezia tipu di u generu Podiceps. Esistenu trè sottuspezie ricunnusciute :

  • Podiceps cristatus cristatus : a sottuspezia numinale, prisente in u Palearticu è l'Asia /di u Sudu.
  • Podiceps cristatus infuscatus : prisente in Africa subsahariana.
  • Podiceps cristatus australis : prisente in Australia è in Nova Zelanda.

Un sinonimu di Podiceps cristatus hè: Colymbus cristatus Linnaeus, 1758

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Podiceps cristatus hè una spezia classificata cum'è preoccupazione minore da l'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). Eppuru, e so pupulazione ponu esse minacciate da a distruzzione di u so ambiente, a polluzione di l'acque è a pesca eccessiva. Hè impurtante di pruteghje e zone di riproduzione di Podiceps cristatus è di migliurà a qualità di l'acque in e quale ellu campa.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • Jean-Claude Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]