Pluvialis squatarola

À prupositu di Wikipedia
Pluvialis squatarola
Pluvialis squatarola
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Charadriiformes
Famiglia Charadriidae
Generu Pluvialis
Nome binuminale
Pluvialis squatarola
Carl Linnaeus, 1758

Pluvialis squatarola hè una spezia di acellu chì face parte di a famiglia di i Charadriidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Pluvialis squatarola hè un grande acellu migratore di a famiglia di i Charadriidae. Hè un acellu maiore, misurendu sinu à 43 cm di longu è pisendu insin'à 340 grammi. L'adulti in piumaghju nuzziale anu u spinu, a testa è u senu grisgiu chjaru, u corpu è i fianchi neri, è un largu cigliu biancu. L'adulti fora staghjone anu una culurazione più terna, incù machje brune annantu à u spinu è u corpu. I ghjovani s'assumiglianu à l'adulti fora staghjone, ma incù tacche più maiore è più scure annantu à u spinu.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Pluvialis squatarola si riproduce in e rigione artiche è subartiche di l'Anzianu Mondu, per u più in Siberia, in Alaska è à u Canada. Migra ver'di u sudu per passà l'inguernu in zone custiere timperate è trupicale di u mondu sanu, cumpresu in Europa, in Africa, in Asia è in America suttana.

Pluvialis squatarola hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Pluvialis squatarolau si ciba per u più d'insetti, di varmi è d'altri invertebrati. Si nutrisce currendu annantu à e marine, i lochi fangosi è l'estuarii, imprudendu u so bizzicu per pizzicà a so preda. Hè dinù un bonu capiciuttadore è pò tuffà sottu à l'acqua per catturà prede acquatiche.

I Pluvialis squatarola sò acelli munogami è si riproducenu in culonie. U nidu hè una depressione simplice annantu à a terra, à spessu piatta frà a vegetazione. A femina dipone di regula quattru ovi, ch'ella cova mentre circa 23 ghjorni. I ghjovani Pluvialis squatarola sò nidifughi è ponu cullucà si è cibà si pocu dopu a sbucciata. Sò capaci à bulà ver'di l'età di sette à ottu simane.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Pluvialis squatarola hè statu discrittu per a prima volta da u naturalistu svedese Carl Linnaeus in 1758 in a so opera Systema Naturae sottu à u nome binumiale Tringa squatarola. Hà dopu statu piazzatu in u generu Pluvialis da u zoologistu francese Mathurin Jacques Brisson in u 1760. U nome di u generu Pluvialis vene da u latinu pluvia, chì significheghja piossa, è face riferimentu à a cridenza populare sient'è a quale 'ssi acelli si cuncoglienu nanzu à e gruppate.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

A pupulazione mundiale di Pluvialis squatarola hè stimata à 2,5 à 3,5 milioni d'individui. A principale minaccia per 'ssa spezia hè a perdita d'ambiente duvuta à u sviluppu custieru, à l'agricultura è à l'estrazione di pitroliu è di gasu. A polluzione marina è l'eccessu di pesca minaccianu dinù e pupulazione di pesci è d'invertebrati di i quali Pluvialis squatarola si nutrisce.

Malgradu 'sse minacce, Pluvialis squatarola ùn figura micca attualmente annantu à a lista rossa di l'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). Eppuru, hè cunsideratu cum'è una spezia da surviglià, chì e so pupulazione sò in calata. I sforzi sò in corsu per pruteghje l'ambienti impurtanti di Pluvialis squatarola è per riduce l'impatti di l'attività umane annantu à 'ssi acelli.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • J.-C. Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]