Platanus orientalis

À prupositu di Wikipedia
Platanus orientalis
Platanus orientalis
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Pinopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Proteales
Famiglia Platanaceae
Generu Platanus
Nome binuminale
Platanus orientalis
Carl Linnaeus, 1753

Platanus orientalis hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Platanaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

U Platanus orientalis hè un arburu maistosu appartinendu à a famiglia di e Platanaceae. Si distingue da u so fustu massicciu è a so curteccia chì si squama in larghe placche, lascendu apparisce un culore brunicciu. E so casce sò grande, palmate è prufundamente lubate, offrendu una bella tinta di culore verde scuru d'istate è trasfurmendu si in una magnificu culore duratu à l'auturnu. I fiori di u Platanus orientalis sò chjuchi è ragruppati in infiuriscenze pendente, mentre ch'è i so frutti sò achenii alati, disposti in gaspe.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Originariu di u livante di u bacinu mediterraniu, Platanus orientalis hè largamente spartu in 'ssa rigione. Omu u trova in particulare in Turchia, in Grecia, in Iranu, in Iraccu è in Siria. Hà ancu statu introduttu in altre parte di u mondu, in particulare in Europa occidentale è in America suprana, induv'ellu hè apprizziatu per u so aspettu ornamentale.

Platanus orientalis hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Platanus orientalis hè un arburu à crescita rapida, pudendu aghjunghje un'altezza da 30 à 40 metri. Priferisce e terre ricche di nutrimenti è belle assiccate, ma si pò ancu adattà à cundizione menu favurevule. Hè capace à tullerà timperature estreme, andendu da - 20 C à 40 C. A so riproduzione si face in impullinazione cruciata, grazia à l'azzione di u ventu chì trasporta l'amacu d'un arburu à l'l'altru.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Platanus orientalis appartene à u generu Platanus, chì ragruppa parechje spezie d'arburi scascianti. Hè qualchì volta cunfusu incù u Platanus occidentalis, ancu cunnisciutu sottu u nome di platanu d'America. Eppuru, 'sse duie spezie si distinguenu per via di caratteristiche morfulogiche specifiche, in particulare à u livellu di e so foglie è di i so frutti. Sinonimi di u Platanus orientalis inchjudenu Platanus ibridò, Platanus vulgaris è Platanus hispanica.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Platanus orientalis hè cunsideratu cum'è una spezia di preoccupazione minore sient'è l'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). Bench'ellu possi esse affittatu da a disfuristazione è a distruzzione di u so ambiente naturale, ferma abbastanza spartu in a so zona di ripartizione d'origine. Di più, a so pupularità in tantu chì arburu d'ornamentu cuntribuisce à a so prisirvazione, chì numerosi individui sò cultivati in parchi è giardini à traversu u mondu. Eppuru, hè impurtante di cuntinuà à surviglià u statu di e pupulazione selvatiche è di piglià misure di cunsirvazione apprupriate per assicurà a perennità di 'ssa spezia.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]