Plantago major

À prupositu di Wikipedia
Plantago major
Plantago major
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Pinopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Lamiales
Famiglia Plantaginaceae
Generu Plantago
Nome binuminale
Plantago major
Carl Linnaeus, 1753

Plantago major hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Plantaginaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Plantago major hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Plantaginaceae. Hè caratterizata da foglie basale à forma di rusetta, grandi piccioli fiurali è fiori minusculi ragruppati in spighe cilindriche. E casce sò ovale, spesse è anu nervature parallele belle visibile. I fiori, di culore biancu, sò discrete ma producenu piccule capsule cuntinendu numerosi granelli.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Plantago major hè originariu d'Europa, ma s'hè spartu in u mondu sanu grazia à u so adattamentu à sfarenti climi è terre. Omu u trova currentemente in e pratuline, i giardini, i bordi di stradoni è i terreni abbandunati. Hè cunsideratu cum'è una gattiva erba in numerosi paesi per causa di a so capacità à prupagà si prestu.

Plantago major hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Plantago major hè una pianta resistente chì pò sopravvive in cundizione difficile. Si riproduce per u più per via di i granelli cuntenuti in e so capsule. I granelli sò spergugliati da u ventu o traspurtati da l'animali. A pianta pò ancu prupagà si da e so radiche, furmendu cusì nove rusette di casce. Fiurisce da maghju à sittembre, attirendu l'insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Plantago major hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciutu sottu à i sinonimi seguenti : Plantago latifolia, Plantago borysthenica, Plantago major var. intermedia. 'Ssa pianta appartene à u generu Plantago, chì cumprende più di 200 spezie scumpartute in u mondu sanu.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Plantago major hè una pianta cumuna è largamente sparta, ciò chì li cunferisce un statutu di preoccupazione minore in termini di cunsirvazione. A so capacità à adattà si à sfarenti ambienti li permette di sopravvive in numerosi ambienti. Eppuru, hè impurtante di nutà ch'è a distruzzione di u so ambiente naturale è l'usu eccessivu di pesticidii ponu avè un impattu negativu annantu à a so pupulazione. Hè dunque essenziale di prisirvà l'ecusistemi induve Plantago major si trova cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]