Plantago lanceolata

À prupositu di Wikipedia
L'arechja capruna
Plantago lanceolata
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Pinopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Lamiales
Famiglia Plantaginaceae
Generu Plantago
Nome binuminale
Plantago lanceolata
Carl Linnaeus, 1753

L' arechja capruna (Plantago lanceolata) hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Plantaginaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

L'arechja capruna hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Plantaginaceae. Hè caratterizata da e so casce strette è lungarine, da induve u so nome specificu lanceolata. E casce sò disposte in rusetta basale è misuranu di regula trà 5 è 20 centimi di longu. A pianta produce ancu fiurarelli bianchi ragruppati in spighe dense in cima à piccioli ritti.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

L'arechja capruna hè originaria d'Europa, ma s'hè spartu in numerose rigione di u mondu grazia à u so adattamentu à sfarenti tipi di terre è di climi. Omu a trova currentemente in e pratuline, i pasciali, i bordi di stradoni è i giardini. Hè cunsiderata cum'è una gattiva erba in certe rigione per causa di a so capacità à diffonde si prestu.

L'arechja capruna hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

L'arechja capruna hè una pianta à fiuritura estiva. I so fiori sò inamacati da l'insetti, in particulare l'ape è e farfalle, chì sò attratti da u so nettare. I granelli sò dopu spergugliati da u ventu o da l'animali chì si cibanu di e parte di a pianta. 'Ssa spezia hà una crescita rapida è pò produce numerosi granelli, ciò chì li permette di culunizà prestu nuvelli ambienti.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

U nome scentificu di l'arechja capruna hè Plantago lanceolata. Esistenu dinù sinonimi scentifichi tali Plantago major var. lanceolata o Plantago media.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

L'arechja capruna hè una spezia cumuna è largamente sparta, ciò chì li cunferisce un statutu di preoccupazione minore in termini di cunsirvazione. Eppuru, hè impurtante di nutà ch'è 'ssa pianta pò diventà invadente in certi ecusistemi, ciò chì pò avè un impattu negativu annantu à a biodiversità lucale. Hè dunque ricumandatu di surviglià è di cuntrullà a so prupagazione in e zone induv'ellu hè cunsiderata cum'è una gattiva erba.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]