Vai al contenuto

Plantago arenaria

À prupositu di Wikipedia
Plantago arenaria
Plantago arenaria
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Pinopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Lamiales
Famiglia Plantaginaceae
Generu Plantago
Nome binuminale
Plantago arenaria
Carl Linnaeus, 1762

Plantago arenaria hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Plantaginaceae.

Descrizzione

[mudificà | edità a fonte]

Plantago arenaria hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Plantaginaceae. Si distingue da e so foglie lineare è e so infiuriscenze in spighe cilindriche. E casce sò di regula verde, ma ponu qualchì volta piglià una tinta grisgiogna. I fiori, di piccula taglia, sò ragruppati in spighe dense è sò di culore biancu o verdicciu.

Ripartizione

[mudificà | edità a fonte]

'Ssa spezia hè originariu di e rigione custiere di l'Europa, di l'Asia occidentale è di l'Africa suprana. Omu a trova per u più in e dune di rena, e marine è e zone custiere rinose. Hè bè adatta à e cundizione de terre povere in nutrimenti è à a salinità elevata/allivata|inalzata di 'ssi ambienti.

Plantago arenaria hè prisente in Corsica.[1]

Plantago arenaria hè una pianta resistente chì pò sopravvive in cundizione ambientale difficile. Hà sviluppatu l'adattamenti per resiste à a sicchina, à a salinità è à i venti forti. E so radiche prufonde li permettenu di ricaccià l'acqua di i strati inferiori di a terra, mentre ch'è e so casce spesse riducenu a perdita d'acqua in evapurazione.

'Ssa pianta si riproduce per u più in via sessuata, grazia à l'impullinazione cruciata da u ventu. I granelli sò spergugliati da u ventu o da l'acqua, ciò chì permette à a spezia di culunizà nove zone custiere. Pò ancu diffonde si in via vegetativa, grazia à a furmazione di stuloni suttarranii.

Plantago arenaria hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Plantago psyllium var. arenaria è Plantago psyllium subsp. arenaria.

Cunsirvazione

[mudificà | edità a fonte]

Benchì Plantago arenaria sia una spezia relativamente sparta in a so area di ripartizione naturale, hè minacciata da a distruzzione di u so ambiente per causa di l'urbanisazione criscente di e zone custiere. A digradazione di e dune di rena è l'inguinamentu ponu ancu affittà negativamente 'ssa pianta. E misure di cunsirvazione, tale a prutezzione di l'ambienti custieri è a sensibilisazione di u publicu à l'impurtanza di prisirvà 'ssi ecusistemi fragili, sò necessarii per assicurà a sopravvivenza di Plantago arenaria è d'altre spezie assuciate.

Riferimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]