Vai al contenuto

Pinus radiata

À prupositu di Wikipedia
Pinus radiata
Pinus radiata
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Pinopsida
Divisioni Pinophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Pinales
Famiglia Pinaceae
Genaru Pinus
Nomu binuminali
Pinus radiata
David Don, 1836

Pinus radiata hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Pinaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Pinus radiata, ancu cunnisciutu sottu u nomu di pinu di Monterey, hè una spezia d'arburi appartinendu à a famiglia di i Pinaceae. Si tratta d'un cunifaru à fogli parsistenti chì pò aghjunghja un'altezza da 30 à 40 metri. U so fustu hè rittu è cilindricu, ricupartu d'una curteccia spessa è roza di culori brunu o russicciu. I rami sò disposti di manera rigulari è portani penni di culori verdi scuru, misurendu à l'incirca 10 à 15 centimi di longu.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Urighjinariu di a costa punenti di l'America subrana, u Pinus radiata hè par u più prisenti in California, in i Stati Uniti. Hà ancu statu intraduttu in altri righjoni di u mondu, in particulari in Australia, in Nova Zilanda è in iSpagna. 'Ssa spezia hà una grandi capacità d'adattamentu è pò crescia in una varietà di climi, da i righjoni custieri à i zoni muntosi.

Pinus radiata hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Pinus radiata hè un arburi à crescita rapita, capaci à aghjunghja a so maturità in solu 25 à 30 anni. Pruduci coni masci è femini annantu à listessu arburi, parmittendu un'impullinazioni cruciata. I coni femini cuntenini i graneddi chì sò spargugliati da u ventu. A ghjirminazioni di i graneddi hè favurita da i foca di furesta, chì aprini i coni è libareghjani i graneddi annantu à a terra brusgiata.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Pinus radiata hè statu discrittu pà a prima volta da u butanistu francesu François Déséglise in u 1826. Hè ancu cunnisciutu sottu à i sinonimi siguenti : Pinus insignis, Pinus muricata è Pinus maritima. 'Ssi noma sò stati apradati in u passatu par disignà pupulazioni spicifichi di 'ssa spezia.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Pinus radiata hè largamenti cultivatu pà u so legnu di qualità, apradatu in a custruzzioni, a lignamaria è a fabricazioni di mobuli. Par causa di a so crescita rapita, hè ancu usatu in i piantazioni furistieri par a pruduzzioni di legnu à fini cummirciali. Eppuri, 'ssu sfruttamentu intinsivu hà caghjunatu una diminuzioni di i pupulazioni salvatichi di Pinus radiata. Misuri di cunsirvazioni sò missi in piazza pà prisirvà 'ssa spezia, in particulari a rigulazioni di a tagliera silettiva è a criazioni di riservi naturali par pruteghja l'ambienti rimanenti.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]