Pinus pinaster

À prupositu di Wikipedia
Pinus pinaster
Pinus pinaster
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Pinopsida
Divisioni Pinophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Pinales
Famiglia Pinaceae
Genaru Pinus
Nomu binuminali
Pinus pinaster
William Aiton, 1789

Pinus pinaster hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Pinaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

U Pinu marittimu (Pinus pinaster) hè una spezia d'arburi appartinendu à a famiglia di i Pinaceae. Hè carattarizatu da u so portu conicu è a so taglia impunenti, pudendu aghjunghja insin'à 30 metri d'altura. A so curteccia hè spessa, di culori brunu o russicciu, è prisenta sbaccaturi fondi. I penni di u Pinu marittimu sò longhi è fini, ragruppati da paghji, è di culori verdi scuru. I coni, inquantu ad eddi, sò di forma uvali è misurani à l'incirca 10 cm di longu.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

U Pinu marittimu hè urighjinariu di u mezupunenti di l'Auropa, in particulari di a costa atlantica francesa è spagnola. Omu u ritrova ancu in certi righjoni di u Maroccu è Portugallu. Affizziuneghja i terri rinosi è aciti, è ancu i climi uceanichi, carattarizati da inverni dolci è istati freschi.

Pinus pinaster hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

U Pinu marittimu hè una spezia rasginosa à crescita rapita. Si ripraduci in impullinazioni anemofila, veni à dì grazia à u ventu chì trasporta l'amacu d'un arburi à un antru. A ficundazioni dà locu à a furmazioni di coni cuntinendu i graneddi. 'Ssi coni mettini circa dui anni à maturà prima di libarà i graneddi, chì sò dopu spargugliati da u ventu.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

U Pinu marittimu hè ancu cunnisciutu sottu à altri noma scentifichi, tali Pinus maritima o Pinus pinaster subsp. atlantica.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

U Pinu marittimu hè una spezia chì ghjoca un rollu impurtanti in l'ecusistemi custieri. Cuntribuisci à a fissazioni di i duni di rena è à a prutizzioni contru à l'erusioni custieri. Eppuri, hè ancu sottumissu à diversi minacci, tali u sfruttamentu furistieru intinsivu è l'incendii. I misuri di cunsirvazioni sò missi in piazza pà prisirvà 'ssa spezia, in particulari par via di a criazioni di riservi naturali è di prugrammi di rimbuscamentu.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]