Pinus halepensis

À prupositu di Wikipedia
Pinus halepensis
Pinus halepensis
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Pinopsida
Divisioni Pinophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Pinales
Famiglia Pinaceae
Genaru Pinus
Nomu binuminali
Pinus halepensis
Philip Miller, 1768

Pinus halepensis hè una spezia d'arburi chì faci parti di a famiglia di i Pinaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Pinus halepensis hè una spezia d'arburi appartinendu à a famiglia di i Pinaceae. Hè urighjinariu di u bacinu mediterraniu ed hè largamenti spartu in 'ssu righjonu. Stu arburi pò aghjunghja un'altezza da 15 à 25 metri è pussedi una curteccia spessa è scannata di culori brunu o russicciu. I so casci sò parsistenti, fini è lungarini, misurendu circa 5 à 10 cm di lunghezza. I coni di Pinus halepensis sò di piccula taglia, misurendu circa 5 à 10 cm di lunghezza, è cuntenini graneddi alati.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Pinus halepensis hè par u più prisenti in i righjoni mediterranii, in particulari in iSpagna, in Francia, in Italia, in Grecia è in Turchia. Hè ancu cultivatu in altri righjoni di u mondu, in particulari in Australia, in Africa subrana è in California. Stu arburi prifirisci i climi caldi è asciutti, è hè à spessu truvatu in ambienti tali i cuddini, i muntagni è i zoni custieri.

Pinus halepensis hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Pinus halepensis hè una spezia rasginosa chì hà sviluppatu l'adattamenti par sopravviva in cundizioni aridi. I so casci sò cuparti d'una finu stratu di cera chì riduci a perdita d'acqua in evapurazioni. Di più, i so radichi sò capaci à stenda si annantu à grandi distanzi par truvà l'acqua in a terra. A ripruduzioni di 'ssu arburi si faci da a dispersioni di i graneddi cuntinuti in i coni. I graneddi sò spargugliati da u ventu è poni ghjirminà in cundizioni favurevuli.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Pinus halepensis hè statu discrittu par a prima volta da u butanistu francesu Philip Miller in u 1768. Apparteni à a famiglia di i Pinaceae, chì cumprendi dinò d'altri spezii di pina. Certi sinonimi di Pinus halepensis sò Pinus maritima è Pinus brutia.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Pinus halepensis hè cunsidaratu com'è una spezia di priaccupazioni minori siont'è l'Unioni internaziunali par a cunsirvazioni di a natura (UICN). Bench'è eddu sii largamenti spartu in a so aria di ripartizioni naturali, certi pupulazioni poni essa minacciati par via di a disfuristazioni è di a cunvirsioni di i terri par l'agricultura. Misuri di cunsirvazioni, tali a prutizzioni di l'ambienti naturali è a rigenerazioni di i furesti, sò nicissarii pà assicurà a sopravvivenza à longu andà di 'ssa spezia.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]