Vai al contenuto

Pinu granatu

À prupositu di Wikipedia
U pinu granatu
Pinus pinea
Classificazioni scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Pinophyta
Classa Pinopsida
Ordini Pinales
Famiglia Pinaceae
Genaru Pinus
Nomu binuminali
Pinus pinea
Linnaeus, 1753
A ghjandi

U pinu granatu (Pinus pinea) hè una spezia d'arburi chì faci parti di a famiglia di i Pinaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

U pinu granatu hè una spezia d'arburi appartinendu à a famiglia di i Pinaceae. Hè carattarizatu da u so prufilu maistosu è u so portu in parasoli, da induva u so nomu cumunu. Stu arburi pò aghjunghja un'altezza da 20 à 35 metri, incù un fustu rittu è una curteccia di culori brunu o russicciu, chì hè scannata. I so casci parsistenti sò di culori verdi scuru è misurani circa 10 à 20 centimi di longu. I coni di Pinus pinea sò di forma uvali è poni aghjunghja una taglia da 8 à 15 centimi.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

U pinu granatu hè urighjinariu di u bacinu mediterraniu, ind'eddu hè largamenti spartu. Omu u trova par u più in i righjoni custieri da u sudu di l'Auropa, in particulari in iSpagna, in Italia, in Francia è à u Portugallu. Stu arburi hè bè adattatu à i climi mediterranii, incù istati caldi è secchi è inverni dolci è umiti. Cresci dinò in certi righjoni d'Africa subrana è di u Mediu Urienti.

Pinus pinea hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

U pinu granatu hè una spezia à crescita lenta, aghjunghjendu di regula a so maturità trà 30 è 50 anni. Si ripraduci in impullinazioni anemofila, vali à dì chì l'amacu hè spargugliatu da u ventu. I coni femini pruducini i graneddi chì sò spargugliati da i scurrioli è altri picculi mammiferi. A ghjirminazioni di i graneddi nicissiteghja cundizioni favurevuli, tali un'espusizioni à u soli è una terra bedda assiccata.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

U pinu granatu apparteni à u genaru Pinus, chì ragruppa numarosi spezii d'arburi cunifari. Hè ancu cunnisciutu sottu à i sinonimi siguenti : Pinus sativa, Pinus pignolia è Pinus pinea var. pinea. 'Ssi noma sò calchì volta usati par disignà sottuspezii o varietà spicifichi di Pinus pinea.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

U pinu granatu hè cunsidaratu com'è una spezia di priaccupazioni minori in termini di cunsirvazioni. Bench'eddu possi essa affittatu da a disfuristazioni è a cunvirsioni di i terri pà l'agricultura, ferma largamenti spartu in a so aria di ripartizioni naturali. Certi misuri di cunsirvazioni, tali a prutizzioni di l'ambienti naturali è a rigulazioni di u sfruttamentu furistieru, sò missi in campu par prisirvà 'ssa spezia emblematica di u paisaghju mediterraniu.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Liami[mudificà | edità a fonte]

Da veda dinò[mudificà | edità a fonte]

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]