Pieris napi

À prupositu di Wikipedia
Pieris napi
Pieris napi
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordini Lepidoptera
Famiglia Pieridae
Genaru Pieris
Nomu binuminali
Pieris napi
Giuseppe Gené, 1839

Pieris napi hè una spezia di sbarrabattula chì faci parti di a famiglia di i Pieridae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Pieris napi hè una sbarabattula di taglia media appartinendu à a famiglia di i Pieridae. L'ali di 'ssa spezia sò di culori biancu incù veni neri beddi marcati. I masci ani dinò i tacchi neri annantu à l'ali antiriori, mentri chì i femini ani i tacchi più chjuchi è più diffusi. Pieris napi prisenta una largura di circa 45 à 55 millimitri.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Pieris napi hè prisenti in parti assà di l'Auropa, di l'Asia cintrali è di l'Africa subrana. Omu u pò truvà in diversi ambienti, tali i pratulini, i giardini, l'arici di furesti è i zoni umiti. 'Ssa spezia hè migratrici è pò parcorra longhi distanzi pà truvà zoni prupizii à a so ripruduzioni.

Pieris napi hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Pieris napi si nutrisci par u più di pianti di a famiglia di i Brassicaceae, in particulari u navonu, u carbusgiu è a mustarda. L'adulti si nutriscini di u nettaru di i fiora, mentri chì i bruchi si cibani di i casci di i pianti ospiti. U periudu di bulu di 'ssa spezia si stendi di regula da marzu à sittembri, incù un piccu d'attività mentri i mesa d'istati.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Pieris napi apparteni à u genaru Pieris, chì ragruppa parechji spezii di sbarabattuli bianchi. Certi sinonimi usati par disignà 'ssa spezia sò Pieris bryoniae, Pieris napi bryoniae è Pieris napi napaeae.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Pieris napi hè una spezia cumuna è largamenti sparta, ciò chì li cunfarisci un statutu di priaccupazioni minori in termini di cunsirvazioni. Eppuri, com'è l'altri sbarabattuli, pò essa affittata da a distruzzioni di u so ambienti naturali è l'usu eccessivu di pisticidii. Hè dunqua impurtanti di prisirvà i zoni induva 'ssa spezia si ripraduci è di prumova pratichi agriculi durevuli par assicurà a so sopravvivenza à longu andà.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Farfalle diurne è Zygene di Corsica, Corti: Edizione di l'Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]