Phoenix dactylifera

À prupositu di Wikipedia
Phoenix dactylifera
Phoenix dactylifera
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Arecales
Famiglia Arecaceae
Genaru Phoenix
Nomu binuminali
Phoenix dactylifera
Carl Linnaeus, 1753

Phoenix dactylifera hè una spezia d'arburi chì faci parti di a famiglia di l'Arecaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

U Phoenix dactylifera hè una spezia di palmu urighjinariu di i righjoni aridi d'Africa subrana è di u Mediu Urienti. Apparteni à a famiglia di l'Arecaceae ed hè carattarizatu da u so fustu drittu è slanciatu, pudendu aghjunghja un'altezza da 20 à 30 metri. I so fogli, à forma di penna, poni misurà sinu à 5 metri di lunghezza. Phoenix dactylifera hè ancu cunniscitoghju da i so frutti, i lattari, chì sò di culori brunu scuru è ani una forma lungarina.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Phoenix dactylifera hè par u più spartu in i righjoni disertichi è mezi disertichi d'Africa subrana, in particulari in Egittu, in Tunisia, in Algiria è à u Maroccu. Omu u trova ancu in certi righjoni di u Mediu Urienti, com'è l'Arabia saudita, l'Iranu è l'Iraccu. Par causa di a so grandi valori ecunomicu, Phoenix dactylifera hè stata intraduttu in numarosi altri righjoni di u mondu, in particulari in America subrana, in America suttana, in Australia è in Auropa.

Phoenix dactylifera hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Phoenix dactylifera hè una pianta dioica, ciò chì significheghja ch'eddu esistini individui masci è individui femini. I fiora masci è femini si sviloppani annantu à peda diffarenti, ma in a vicinanza l'uni da l'altri. L'impullinazioni hè di regula assicurata da u ventu o da l'insetti, tali l'abbi. I lattari, frutti di Phoenix dactylifera, si formani dopu à a ficundazioni di i fiora femini. Sò ricchi di nutrimenti è custituiscini una fonti impurtanti di nutrimentu in i righjoni induva Phoenix dactylifera hè cultivatu.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Phoenix dactylifera hè statu discrittu pà a prima volta da u butanistu svidesu Carl Linnaeus in u 1753. Apparteni à u genaru Phoenix, chì cumprendi d'altri spezii di palma. Certi sinonimi scentifichi apradati par disignà Phoenix dactylifera sò Phoenix theophrasti, Phoenix sylvestris è Phoenix canariensis.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Phoenix dactylifera hè una spezia largamenti cultivata pà i so frutti, i lattari, chì sò apprizzati in u mondu sanu. Eppuri, in u so ambienti naturali, u Phoenix dactylifera hè minacciatu par causa di a digradazioni di u so ambienti è di l'eccessu di sfruttamentu di i so risorsi. Misuri di cunsirvazioni sò missi in campu par prisirvà 'ssa spezia, in particulari a criazioni di riservi naturali è a prumuzioni di pratichi agriculi durevuli. A cultura di Phoenix dactylifera ghjoca ancu un rollu impurtanti in a prisirvazioni di 'ssa spezia, parmittendu a so ripruduzioni è a so prupagazioni.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]