Vai al contenuto

Phoenicopterus ruber

À prupositu di Wikipedia
Phoenicopterus ruber
Phoenicopterus ruber
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Phoenicopteriformes
Famiglia Phoenicopteridae
Generu Phoenicopterus
Nome binuminale
Phoenicopterus ruber
Carl Linnaeus, 1758Christian Ludwig Brehm, 1831

Phoenicopterus ruber hè una spezia d'acellu chì face parte di a famiglia di e Phoenicopteridae.

Descrizzione

[mudificà | edità a fonte]

Phoenicopterus ruber hè un grande crochju cù e piume rusulate è à u bizzicu incurvatu. Misura trà 120 è 145 cm di parte superiore è pesa trà 4 è 8 kilò. U so piumaghju hè rusulatu vivu, più intensu ind'è l'adulti ch'è ind'è i ghjovani. L'ale sò nere incù piume primarie rosse, visibile in bulu. U bizzicu hè neru incù una punta bianca è incurvatu à l'inghjò. E zampe sò longhe è rusulate.

Ripartizione

[mudificà | edità a fonte]

Phoenicopterus ruber hè per u più prisente in i Caraibi è u nordu di l'America suttana, cumpresu l'isule Galapagos. Omu u trova dinù in a penisula di u Yucatan à u Messicu. Stà i lavi salati, i paduli è l'estuarii custieri.

Phoenicopterus ruber hè prisente in Corsica.[1]

Phoenicopterus ruber hè un acellu gregariu è campa in culonie pudendu aghjunghje parechje migliaie d'individui. Si nutrisce di crustacei, di molluschi, d'alghe è di larve d'insetti ch'ellu filtra di l'acqua cù l'aiutu di u so bizzicu incurvatu. U so culore rusulatu caratteristica pruvene da pimmenti carutenoidi cuntenuti in u so cibu.

A riproduzione hè cullettiva è cumplessa. U nidu hè custituitu da un simplice munticellu di fanga custruitu annantu à a terra. A femina dipone unu o dui ovi chì sò incubati da i dui parenti mentre circa 27 ghjorni.

Phoenicopterus ruber hè una spezia monotipica, vale à dì ch'ella ùn cumporta micca sottuspezie. Eppuru, altre spezie di fiamminghi rusulate, cum'è Phoenicopterus roseus è Phoenicopterus chilensis, li sò strettamente imparintate.

Cunsirvazione

[mudificà | edità a fonte]

Phoenicopterus ruber hè classificatu cum'è una spezia di preoccupazione minore da l'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). Eppuru, hè minacciatu da a distruzzione di u so ambiente, a polluzione è a caccia. A cunsirvazione di e zone umite è a prutezzione di e culonie di riproduzione sò essenziale à a sopravvivenza di 'ssa spezia emblematica.

Riferimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • J.-C. Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006
  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]