Petrorhagia nanteuilii

À prupositu di Wikipedia
Petrorhagia nanteuilii
Petrorhagia nanteuilii
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Caryophyllales
Famiglia Caryophyllaceae
Generu Petrorhagia
Nome binuminale
Petrorhagia nanteuilii
Ginés Alejandro López González, 1986

Petrorhagia nanteuilii hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Caryophyllaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Petrorhagia nanteuilii hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Caryophyllaceae. Si distingue da i so piccioli ritti, aghjunghjendu di regula un'altezza da 20 à 40 centimi. E so foglie sò lineare, strette è appena carnate. I fiori, di culore rusulatu pallidu à viulini, sò ragruppati in infiuriscenze cumpatte in cima à i piccioli. Ogni fiore prisenta cinque petali prufundamente frastagliati, dendu l'imprissione d'una stella.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Petrorhagia nanteuilii hè una spezia endemica di a rigione mediterrania. Omu a trova per u più in u sudu di a Francia, in particulare in i dipartimenti di u Var, Alpe Marittime è Bocche di u Ronu. Hè ancu prisente in Italia, in Spagna è in Tunisia. 'Ssa pianta affizziuneghja e terre calcarie è pitricose, è ancu i lochi assuliati.

Petrorhagia nanteuilii hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Petrorhagia nanteuilii hè una pianta adatta à e cundizione aride è à e terre povere in nutrimenti. Pussede un sistemu di radiche prufondu chì li permette di coglie l'acqua in prufundità. A so fiuritura hà locu per u più di veranu è d'istate, attirendu cusì l'insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle. I granelli di Petrorhagia nanteuilii sò spergugliati da u ventu, prupiziendu cusì a so prupagazione in u so ambiente.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Petrorhagia nanteuilii hè ancu cunnisciuta sottu à u sinonimu Petrorhagia saxifraga subsp. nanteuilii. 'Ssa spezia hè stata discritta per a prima volta in 1889 da u botanistu francese Charles Nanteuil. U so nome genericu, Petrorhagia, face riferimentu à a so priferenza per l'ambienti rucciosi, mentre ch'è u so epitetu specificu, nanteuilii, rende omagiu à u so scupridore.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Petrorhagia nanteuilii hè cunsiderata cum'è una spezia vulnerabile per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale. L'attività umane tale l'urbanisazione, l'agricultura intensiva è u calpighjime ponu caghjunà una diminuzione di a so pupulazione. E misure di cunsirvazione sò necessarie per pruteghje 'ssa pianta, in particulare a prisirvazione di i so ambienti naturali è a sensibilisazione di u publicu à a so impurtanza eculogica.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]