Parietaria judaica

À prupositu di Wikipedia
Parietaria judaica
Parietaria judaica
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Rosales
Famiglia Urticaceae
Genaru Parietaria
Nomu binuminali
Parietaria judaica
Carl Linnaeus, 1756

Parietaria judaica hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di l'Urticaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Parietaria judaica hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di l'Urticaceae. Hè carattarizata da i piccioli ritti, aghjunghjendu di regula un'altezza da 30 à 60 centimi. I casci sò alterni, uvali è appena dintati annantu à i bordi. I fiora sò chjuchi, virdicci è ragruppati in gaspi pindenti. I frutti sò picculi capsuli cuntinendu i graneddi.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Parietaria judaica hè urighjinaria di u righjonu mediterraniu, ma s'hè largamenti sparta in altri righjoni di u mondu. Omu a trova par u più in Auropa, in Africa subrana, in Asia uccidentali è in America subrana. Cresci in i zoni urbani, i giardini, i tarreni abbandunati è i bordi di stradona.

Parietaria judaica hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

'Ssa pianta hè adattata à diffarenti tipi di terri, ma prifirisci i terri ricchi di nutrimenti è beddi assiccati. Hè capaci à tullarà cundizioni di sicchina mudarata, ma si sviluppa megliu in ambienti umiti. Parietaria judaica si ripraduci par u più in dispersioni di i so graneddi, chì sò lighjeri è poni essa traspurtati da u ventu annantu à corti distanzi.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Parietaria judaica hè ancu cunnisciuta sottu à altri noma scentifichi, tali Parietaria officinalis è Parietaria diffundì. 'Ssi sinonimi sò usati pà disignà variazioni di listessa spezia o sottuspezii.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Parietaria judaica hè cunsidarata com'è una spezia invadenti in certi righjoni ind'edda hè stata intradutta. Pò prupagà si prestu è affucà altri pianti indigeni. Eppuri, hè ancu impradata in a medicina tradiziunali pà i so prubità diuretichi è antinfiammatorii. A cunsirvazioni di 'ssa pianta devi dunqua essa equilibrata trà a gistioni di i pupulazioni invadenti è a prisirvazioni di i so usi midicinali.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]