Parentucellia viscosa

À prupositu di Wikipedia
Parentucellia viscosa
Parentucellia viscosa
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Lamiales
Famiglia Orobanchaceae
Genaru Parentucellia
Nomu binuminali
Parentucellia viscosa
Carl Linnaeus, 1753

Parentucellia viscosa hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di l'Orobanchaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Parentucellia viscosa hè una pianta arbacea annuali di a famiglia di l'Orobanchaceae. Misura di regula trà 10 è 40 centimi d'altura. I so piccioli sò smilzi, ramificati è viscosi. I casci sò upposti, uvali è appena dintati annantu à i bordi. I fiora sò chjuchi, di culori rusulinu à viulinu, ragruppati in gaspi densi à l'estremità di i piccioli. I frutti sò capsuli cuntinendu numarosi graneddi.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Parentucellia viscosa hè urighjinaria di u bacinu mediterraniu, ind'edda hè largamenti sparta. Omu a trova par u più in i righjoni custieri, i pratulini umiti è i zoni disturbati tali i bordi di stradonu. Pò ancu essa prisenti in i righjoni muntosi sinu à un'altitudina di 1500 metri.

Parentucellia viscosa hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Parentucellia viscosa hè una pianta emiparassita, ciò chì significheghja ch'edda hè capaci à pruducia u so probbiu nutrimentu grazia à a fotusintesa, ma ch'edda pò ancu cunnetta si à i radichi d'altri pianti par ottena nutrimenti supplemintarii. Hè à spessu assuciata à spezii di graminacei è di liguminosi. A pianta fiurisci da maghju à lugliu, attirendu l'insetti inamacatori tali l'abbi è i sbarabattuli.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Parentucellia viscosa hè u nomu scentificu accittatu par 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi siguenti : Odontites viscosa, Euphrasia viscosa è Parentucellia latifolia.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Parentucellia viscosa hè cunsidarata com'è una spezia di priaccupazioni minori siont'è l'Unioni internaziunali pà a cunsirvazioni di a natura (UICN). Bench'è edda possi essa prisenti in ambienti disturbati, pò ancu essa minacciata da a distruzzioni di u so ambienti naturali divuta à l'urbanisazioni è à l'agricultura intinsiva. Hè impurtanti di surviglià è di pruteghja i pupulazioni di Parentucellia viscosa pà prisirvà a biudiversità di u righjonu mediterraniu.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]