Vai al contenuto

Parentucellia latifolia

À prupositu di Wikipedia
Parentucellia latifolia
Parentucellia latifolia
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Lamiales
Famiglia Orobanchaceae
Genaru Parentucellia
Nomu binuminali
Parentucellia latifolia
Carl Linnaeus, 1753

Parentucellia latifolia hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di l'Orobanchaceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Parentucellia latifolia hè una pianta arbacea annuali appartinendu à a famiglia di l'Orobanchaceae. Si caratterizeghja da piccioli ritti, pudendu aghjunghja un'altezza da 30 à 60 centimi. I so casci sò upposti, uvali è appena dintati annantu à i bordi. I fiora di Parentucellia latifolia sò di culori rusulinu vivu, ragruppati in gaspi densi in cima à i piccioli. Ogni fiori prisenta una curolla bilabiata, incù una labbru supiriori appena cuncavu è un labbru infiriori più larga è trilubata.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

Parentucellia latifolia hè urighjinaria di u bacinu mediterraniu, ind'edda hè largamenti sparta. Omu a trova in particulari in iSpagna, in Francia, in Italia, in Grecia è in Turchia. 'Ssa pianta affizziuneghja i terri calcarii è i zoni assuliati, tali i pratulini, i prata è i bordi di stradeddi.

Parentucellia latifolia hè prisenti in Corsica.[1]

Parentucellia latifolia hè una pianta emiparassita, ciò chì significheghja ch'edda hè capaci à rializà a fotusintesa, ma ch'edda si nutrisci ancu parassitendu i radichi d'altri pianti. Stabulisci una cunnissioni incù i radichi di i so ospiti grazia à strutturi à cuscinetti. 'Ssa pianta fiurisci da maghju à lugliu, attirendu l'insetti inamacatori tali l'abbi è i sbarabattuli.

Parentucellia latifolia hè u nomu scentificu accittatu di 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi siguenti : Odontites latifolia, Euphrasia latifolia è Melampyrum latifolium.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Parentucellia latifolia hè cunsidarata com'è una spezia di priaccupazioni minori siont'è l'Unioni internaziunali par a cunsirvazioni di a natura (UICN). Bench'è edda possi essa minacciata lucalamenti par causa di a distruzzioni di u so ambienti naturali, ferma rilativamenti sparta in a so aria di ripartizioni. Hè impurtanti di prisirvà i pratulini è i prata induva 'ssa pianta si trova, cù u fini di garantiscia a so sopravvivenza à longu andà.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]