Vai al contenuto

Papaver pinnatifidum

À prupositu di Wikipedia
Papaver pinnatifidum
Papaver pinnatifidum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Ranunculales
Famiglia Papaveraceae
Genaru Papaver
Nomu binuminali
Papaver pinnatifidum
Carl Linnaeus, 1753

Papaver pinnatifidum hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Papaveraceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Papaver pinnatifidum hè una spezia di pianta arbacea appartinendu à a famiglia di i Papaveraceae. Si caratterizeghja da fogli prufundamenti frastagliati in lobi stretti è dintati, furmendu una rusetta basali. I fiora, sulitarii è terminali, sò di culori biancu à rusulinu pallidu, incù pitali diddicati è ingrunchjuliti. I frutti sò capsuli uvoidi cuntinendu numarosi graneddi.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

Papaver pinnatifidum hè urighjinariu di i righjoni muntosi d'Asia cintrali, in particulari di l'Himalaya, u Tibetu è da u punenti di a China. Omu u trova ancu in certi parti di l'Asia di u Sudestu, com'è u nordu di a Tailanda è u nordu di u Vietnamu. 'Ssa pianta prifirisci l'ambienti pitricosi è i penditi assuliati, ind'edda pò pruspirà in cundizioni di terri beddi assiccati.

Papaver pinnatifidum hè prisenti in Corsica.[1]

Papaver pinnatifidum hè una pianta vivaci chì si ripraduci par u più par via di graneddi. Fiurisci di regula di branu è d'istatina, attirendu l'insetti inamacatori tali l'abbi è i sbarabattuli. I graneddi sò spargugliati da u ventu o da animali chì si cibani di i capsuli di frutti. 'Ssa spezia hè bè adatta à i climi muntosi, ind'edda pò risista à tampiraturi freti è à cundizioni ambiintali difficiuli.

Papaver pinnatifidum hè ancu cunnisciutu sottu à u nomu scentificu di Meconopsis pinnatifida. Esistini dinò sinonimi tali Papaver pinnatifidum var. pinnatifidum è Papaver pinnatifidum var. tibeticum. 'Ssi noma sò usati pà disignà variazioni giugrafichi o murfulogichi di a spezia.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Papaver pinnatifidum hè cunsidaratu com'è una spezia vulnerevuli par via di a distruzzioni di u so ambienti naturali è di a racolta eccessiva di i so fiora pà un usu urnamintali. Certi pupulazioni di 'ssa pianta sò stati ridutti par causa di a disfuristazioni è di l'urbanisazioni criscenti. Misuri di cunsirvazioni sò nicissarii par pruteghja 'ssa spezia, in particulari a criazioni di riservi naturali è a sinsibilisazioni di u publicu à a so impurtanza eculogica.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]